וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: עד איזה גיל אפשר לעקר?

ד"ר איל נחמיאס

3.1.2012 / 16:33

ד"ר איל נחמיאס מסביר עד איזה גיל אפשר לעקר או לסרס כלבים, האם תכשירים נגד פרעושים וקרציות הם רעילים, והאם כדאי לתת מזון ביתי לכלב שלא אוכל

כלב פקינז חמוד בין צמחייה ופרחי שן הארי. ShutterStock
עד איזה גיל אפשר לעקר או לסרס?/ShutterStock

אימצנו כלבת פקינז בת שלוש. האם עדין אפשר עדיין לעקר אותה?

תשובה: בהחלט אפשר לעקר אותה. העיקור (או הסירוס) מומלץ בכל גיל. העיקור ימנע מחלות שונות ובעיות כמו דלקת רחם או גידולי עטין.

אפשר לקרוא עוד על נושא העיקור בכתבה "אחת ולתמיד, עיקור וסירוס כלבים - נחוץ או מיותר?".

יש לי ג'ק ראסלית בת שנה וחצי. יש לה רעידות בגוף, אך היא שותה מספיק אבל אוכלת מעט (פעם ביום). יש לציין: לפני כמה ימים גיליתי לה פצע פתוח בבית השחי. היא היתה אמורה לקבל חיסון כלבת, ועדיין לא קיבלה. היא לא מטופלת בתכשיר נגד פרעושים וקרציות משום חשש שלי להרעל

כלב ג'ק ראסל. ShutterStock
שותה הרבה, אוכל מעט, ורועדת/ShutterStock

תשובה: רעידות עשויות להיות קשורות לקור ושינוי מזג אוויר, סימני כאב או סימנים עצביים. וטרינר יוכל לאבחן באיזה כיוון לבחור: אם יש סימני כאב, יש לאבחן ולתת טיפול. רצוי לערוך בדיקות לברר מדוע היא לא אוכלת. ייתכן ומדובר במחלה כלשהי.

אין סיבה לחשש מהרעלה בשימוש בתכשירים נגד פרעושים וקרציות. אלה עלולים להדביק במחלות ולגרום לגרויי עור שונים, לכן מומלץ מאוד לטפל. לגבי הפתע, אני מציע לטפל בדלקת עם משחה על פי הנחיית וטרינר, ובכל מקרה להביאה לבדיקה רפואית מסודרת ולהשלים חיסון כלבת. חשוב לדעת כי כלב לא מחוסן צפוי לקנס של 1,500 שקל לבעליו על פי החוק החדש בישראל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יש לי גורת בת חצי שנה. נראה כי היא לא אוהבת את האוכל שלה. ניסיתי שלושה סוגים שונים. איזה אוכל ניתן לערבב באוכל שלה כדי להפוך אותו לטעים יותר - גבינה/קוטג'/טונה?

אילוסטרציה. ShutterStock
למה הכלבה לא אוכלת?/ShutterStock

תשובה: אני ממליץ בחום לא להתחיל לתת לגורה מזון ביתי מאחר ואתם עלולים למצוא עצמכם עם כלבה אנינת טעם שאינה אוכלת אלא בישולים מוקפדים. נסו לעבור למזון יבש טעים במיוחד כמו למשל פרו פלאן נתחי עוף או נתחי כבש המכיל חתיכות רכות וקשות יחד ועשוי עם חומרי טעם מובחרים המושכים מאוד לבים אניני טעם. אפשרות נוספת היא להשתמש ברוטב של חומצות שומן חיוניות הקרוי "דרמה קואט" המגביר את טעימות המזון.

יש לי פקינז בן תשע. הוא כל הזמן מלקק את רגליו, מה שגורם לגירוי ואדמומיות שגורמים לו להמשיך ללקק. משחת למיסיל לפטריות רגליים וטלק לא עזרו. הווטרינר טוען שזה משעמום, אך מדובר בכלב ש-24 שעות מוציא מרץ. בנוסף, הוא אוכל פרו פלאן דיאטטי, אבל התחיל להשמין לאחרונ

כלב פקינז עם מבט משוגע. ShutterStock
כל הזמן מלקק את הרגליים. מה עושים?/ShutterStock

תשובה: ליקוק כפות הרגליים עלול להיות כתוצאה מאלרגיה, שעמום או בעיה התנהגותית של כלב הנמצא בקונפליקט כלשהו, למשל מול כלב זר או משהו שמלחיץ אותו. יש להתייעץ עם וטרינר המצוי בבעיות התנהגות ולשלב מאלף בנושא.

לגבי נושא ההשמנה והתזונה: יתכן שהוא מקבל מזון ביתי כלשהו או רגיש למרכיבי מזון העלולים להוביל לבעיה זו. אפשר לשקול לעבור למזון דיאטטי מסוג OM רפואי של פורינה. מזון זה יכול לעזור מאוד לרדת במשקל.

יש לי כלבה מעורבת כבת שלוש. מהי משמעות הליקוקים שהיא לא מפסיקה להרעיף כלפי בני המשפחה ואורחים?

כלב מלקק פניו של ילד ומחכך את אפו. ShutterStock
כל הזמן מלקקת את כולם. מה עושים?/ShutterStock

תשובה: ליקוק הוא פעולה המבטאת רצון להתחנף ולהפוך להיות מקובל. הליקוק אינו מסוכן או מזיק. לעתים הליקוק מבטא רצון לתשומת לב של חיית המחמד. נסו לשחק איתה ולהפנות אותה למצב של כרסום עצמות משחק או חטיפים במקום להציק לאורחים.

אפשר לאותת לה כי הליקוק מוגזם על ידי עצירה של הפעולה וחיבוק לכמה שניות בלי לדבר או לעשות דבר. לאחר מכן לתת פקודת "שבי", לחזק עם חטיף ולהפנות אותה למשחק עם עצם משחק.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully