וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האתיקה נזפה בקרא: כינה את בראון "כלב"

פנחס וולף

3.1.2012 / 14:01

סגן השר איוב קרא (ליכוד) ננזף היום בידי ועדת האתיקה של הכנסת, לאחר שלפני ארבעה חודשים הוא כינה את ח"כ רוני בראון (קדימה) "כלב", "מושחת" ו"אידיוט".

בתחילת חודש אוגוסט האחרון, נערך במליאה דיון "40 חתימות" בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאשר בראון סיים את נאומו וירד מדוכן הנואמים הוא פנה לנתניהו ואמר לו בזלזול: "על מה אתה עובד אדוני ראש הממשלה? על כלום. על מי אתה עובד? על כולם".

אלא שכאן רק התחיל האירוע. סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא, יצא להגנת ראש הממשלה וקרא לעבר בראון: "הקפאת את הבנייה בתל אביב ולא בסביון". בראון לא נשאר חייב ואמר לו: "לך תיפגש עם ניאו נאצים. לך, לך". הדברים נאמרו כעקיצה על פגישתו של קרא עם ראש "מפלגת החירות" האוסטרית, היינץ כריסטיאן שטראכה, בדצמבר אשתקד. אמירתו של בראון "הקפיצה את הפיוז" לקרא, והוא אמר לבראון: "אתה אידיוט, אתה שר אידיוט. היית אידיוט, מושחת, כלב".

ועדת האתיקה ממש לא אהבה את הסגנון. "יש בדיאלוג כדי לפגוע בכבודה של הכנסת ובמעמדה בעיני הציבור", נכתב בהחלטת הוועדה. "חילופי דברים בסגנון כזה מעוררים סלידה בציבור מהכנסת ומחבריה ומכתימים את חברי הכנסת כולם, ועל כן על חברי הכנסת להקפיד שלא להיגרר להתבטאויות מסוג זה. על אף מדיניותה של ועדת האתיקה שככלל אינה נוהגת לעשות שימוש בסמכויותיה בקשר להתבטאויות של חברי הכנסת, גם אם חריפות, הרי שסגן השר איוב קרא עשה במקרה זה שימוש בלשון ביבים ובכינויי גנאי קשים ביותר שמקומם לא יכירם בדיון בכנסת, ובכך פגע בכבוד הכנסת "וחבריה. לפיכך החליטה הוועדה להטיל על סגן השר איוב קרא נזיפה".

איוב קרא אמר בתגובה להחלטת ועדת האתיקה כי, "אינני מקבל את החלטת הוועדה, שהתעלמה מהעובדה שח"כ רוני בראון התבטא לעברי בביטוי קשה שלא יכולתי לשאת. יש לי רגישות לכינוי הבזוי שהוא השתמש בו, מאחר שאומצתי בילדותי על ידי משפחה ניצולת שואה. צר לי שוועדת האתיקה התעלמה מהשימוש הבזוי בכינוי 'ניאו נאצי'. ניתן להסיק מהחלטתה כי כינוי זה אינו פוגע בכבוד הכנסת ונטפלה לכינוי 'כלב' שבהרבה מקרים עדיף על מי שמשתמש בביטויים בזויים כמו 'נאצי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully