וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטומימה ב-13 אלף שקל? 2012 בצה"ל תהיה שקטה בהרבה

3.1.2012 / 14:51

בשל קיצוצים בתקציב, בשנה הקרובה החיילים ייאלצו להסתפק בתיאטרון הצבאי ובלהקת צה"ל: ישראל קטורזה, שגובה 18 אלף שקלים, ושלישיית "מה קשור" (15 אלף ש"ח) יצטרכו להתפרנס ממקור אחר

במקביל להסדרת שירת הנשים בצה"ל, נושא שעורר סערה במשך זמן רב, הוחלט בימים האחרונים כי בשל הקיצוצים בתקציב, לא יתקיימו בשנה הקרובה הופעות הווי בתשלום בפני חיילים צה"ל.

סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, אמר אתמול (שני) כי "אנחנו נכנסים לתקופת צנע, בה אנחנו נדרשים לקצץ בתקציב, ולכן ההחלטה הזו מתבקשת. אם הזמרים יופיעו ללא תשלום, או במסגרת מילואים, ההופעה תהיה מקובלת".

לפי נתונים שהגיעו לידי וואלה! חדשות, המחירים שגובים זמרים ואמנים שונים כדי להופיע בפני חיילי צה"ל מגיעים עד עשרות אלפי שקלים.

לדוגמה, הקומיקאית מיקי קם גובה כ-25 אלף שקלים עבור המופע "רגל פה, רגל שם", ואילו שלישיית "מה קשור" מבקשים מצה"ל לשלם להם כ-15 אלף שקלים, כולל מע"מ, עבור הופעת סטנד-אפ קצרה. התשלום לאמנים משולם מתקציב היחידות.

גם אמן הפנטומיה, חנוך רוזן, מבקש עבור הופעתו גבוה במיוחד: כ-13 אלף שקלים. גם אמנים נוספים מנצלים את היותם חביבים על קהל צעיר כדי לגבות מחיר גבוה יחסית עבור הופעתם. הבדרן דודו ארז, לדוגמה, גובה מצה"ל יותר מ-3,000 שקלים עבור הופעה מול 500 חיילים, אך כאשר הוא מתבקש להופיע מול קהל כפול בגודלו, הוא מקפיץ את המחיר למעלה מ-5,000 שקלים. נוסף על כך, במקרה הצורך, ארז גובה 1,200 שקלים עבור הגברה.

מי שגובה מחיר גבוה במיוחד הוא הסטנדאפיסט ישראל קטורזה, שמבקש עבור הופעת מול חיילי צה"ל לא פחות מאשר 18 אלף שקלים. גם אמנים מפורסמים פחות גובים מחירים גבוהים: אורי חזקיה, למשל, דורש כ-6,500 שקלים, מחיר זהה לזה שמבקש הבדרן הוותיק והידוע ננסי ברנדס, שמאחוריו עשרות שנים של הופעות מול חיילים. מסתמן שבשלב זה, חיילי צה"ל יצטרכו להסתפק בהופעות של תיאטרון צה"ל ושל הלהקות הצבאיות, ואף "לסבול" שירת נשים.

סופית: שירת נשים בצה"ל - רק באירועי הווי

לפניות לכתב amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully