וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לאור, לפחות בינתיים

דן מרגלית

3.1.2012 / 10:25

בשעות הצהריים סיימו יעקב נאמן ונאמניו זאב אלקין ויעקב (כצל'ה) כ"ץ ויריב לוין ודוד (דודו) רותם לרקוח את הצעת החוק שלהם להשתלט על הוועדה למינוי שופטים על ידי מהלך שכמותו טרם נעשה בישראל: לבטל בדיעבד את בחירת נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים כדי לצרף "אחד משלנו." בדיעבד? זאת עשו בישראל במשורה בחקיקה פיננסית המובנת בדמוקרטיות בעולם. אבל בגלל עניין של מה בכך כבחירת נציגי הפרקליטים לוועדה למינוי שופטים? ענק הדמוקרטיה מנחם בגין מתהפך בקברו על הר הזיתים.

דן מרידור הניף אתמול את נס המרד ושורה של שרים התייצבה לצד האור בהם מיכאל איתן ובני בגין ולימור לבנת וגדעון סער ויובל שטייניץ שימש מתווך ואז בלם בנימין נתניהו את המהלך השוחק במשהו את הדמוקרטיה הישראלית בפוסקו: "טוב אני אחשוב". ניצחון לאור או לפחות פסק זמן. זה היה מביך מפני שהשרים הדגישו כי הממשלה מעולם לא אישרה הצעת חוק המבטלת בחירה חוקית בלשכת עורכי הדין בדיעבד; וזה היה מביך שבעתיים מפני שיריב לוין - איש שאני חולק על עמדותיו אבל לא על יושרתו - סיפר כי נאמן אמר לו ולאלקין כי החוק הרע הוא מה שהממשלה רוצה ולכן "מה אתם עושים לנו"? והייתה סערה מילולית בינו לבין סער.

הידד בימין הקיצוני

מה רע בשינוי כללי ההצבעה בלשכת עורכי הדין? רוצים לשנותם? בבקשה חוק עכשיו - הצבעה בלשכת הפרקליטים כתום הקדנציה של מי שנבחרו. מה גם שאחד הפרקליטים שנבחרו לפני 40 ימים הוא ערבי-ישראלי עו"ד חאלד זועבי מנצרת. לראשונה יש בוועדה חבר ערבי ומיד מדיחים אותו על לא עוול בכפו. אחר כך אפשר יהיה לעקוב כיצד אביגדור ליברמן מסביר ל"גרדיאן" שאין בישראל אפליה גזענית. אפילו אהרון ברק לא יצליח.

בפרוס השנה החדשה 28 ימים לפני הפריימריז בליכוד ובתקופה של אי ודאות באשר למועד הבחירות לכנסת רובצת על הפרלמנט מורסה של מהלכים חוקתיים-משפטיים שאישורם יתקבל בקריאות הידד בימין הקיצוני אבל יזין גם את גדולי מכפישיה של ישראל במערב. הוא יקומם רבים בארץ שאם גם אינם רוב אזרחיה הם מיעוט ניכר.

כל שבוע נושא בחובו את שערוריית נאמן וכצל'ה ודומיהם ויחד מצטברים התיקולים לנזק לאומי כבד לאזרח ובזירה הבינלאומית. אמנם אין סיבה לפקפק בהודעתו של נתניהו שלא יפעל להקדמת הבחירות לכנסת אבל הסערה בכל המפלגות השכנות מגיעה לנקודת רתיחה היוצרת מציאות חדשה ולפיכך תיתכן הקדמת בחירות כלליות כדי לנקות את השולחן הלאומי. המעשה הנבון הוא לדחות את ההכרעה בעניין דמותה של מערכת אכיפת החוק לבחירות הבאות שבמהלכן כל מפלגה תתחייב באשר לעמדתה - לאור או לחושך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully