וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציונות: ביקור בחולות חלוצה

חיים שיין

3.1.2012 / 10:15

אם יש את נפשכם להתרחק מעין הסערה של המרחב הציבורי העכשווי, שכולו מדנים, התרסה והתלהמות של טרם בחירות, שימו פניכם דרומה. עיברו את אשקלון, שדרות, מגן, כיסופים ורעים עד שתגיעו לחבל שלום בואכה מעבר רפיח. עיצרו ליד היישוב בני נצרים, עיצמו את העיניים והיזכרו בשירה של נעמי שמר "בהיאחזות הנחל בסיני, דברים יפים ראו עיניי". לפתע, כמתוך חלום, תגלו יישוב מופלא שהוקם על ידי עשרות משפחות שבתיהן נהרסו ונחרבו בגוש קטיף.

זכיתי לבקר השבוע בבני נצרים יחד עם משלחת של מתפללי בית הכנסת שערי ציון בבולטימור שבארה"ב, בהנהגתו של הרב משה האואר. מדובר ברב בעל אמונה יוקדת בתחיית עם ישראל בארץ ישראל, ומנושאי דגלה של הציונות באחת הקהילות האורתודוקסיות הגדולות בעולם. המשלחת כללה עורכי דין, רופאים ואנשי עסקים שבאו למסע היכרות ולימוד של המציאות העכשווית המתהווית במדינת ישראל.

רוחות של חורף קידמו את פנינו בנסיעה לאורך גבולה של מדינת ישראל עם הישות החמאסית בעזה. חול דק של דיונות עלה מגלגלי האוטובוס ופיזז, במחול מדברי, לאורך כל המסע דרומה. לפתע, כמו מתוך חיזיון מדברי, התגלו חממות ענק שבהן חקלאים מוכשרים מגדלים פלפלים וקישואים, וכן שטחי מטע רחבים שבהם מגדלים גזר ותפוחי אדמה המיועדים לייצוא.

היישוב בני נצרים, כמו גם היישובים נווה ושלומית, שוכנים על חולות חלוצה. חולות שהובטחו לרשות הפלסטינית במסגרת חילופי שטחים. הפלסטינים דחו מכל וכל את ההצעה בטענה שמאז בריאת העולם שום דבר לא הצליח לגדול בחולות המדבר של חלוצה.

ראו זה פלא. בכוח הרצון והנחישות של חקלאים ישראלים הפך המדבר להיות גן פורח. עמק עכור הפך לפתח תקווה. התקשינו להבין מניין יהודים טובים, שביתם היפה נהרס בגוש קטיף, שואבים את כוחות הנפש להתחיל שוב מחדש בלי ייאוש ובלי הרמת ידיים. רק מי שיש בהם אהבת ארץ ישראל אינסופית יכולים לקום כעוף החול מתוך האפר ולקומם את הריסות חייו.

המדריך, חבר המושב, סיפר לנו כי כמו חקלאים אחרים, את החממות שלו בגוש קטיף הוא מסר לחקלאים העזתים שעבדו אצלו. אלו שמחו לקבל את החממות הפוריות שהשאירו היהודים. לדבריו, כבר כמה שנים העזתים טוענים כי יבול החממות אינו מגיע לשליש מזה שהיה אצל היהודים. יש מהם הטוענים כי היהודים הרעילו את אדמת החממות ולכן אין יבול כבעבר.

האמת היא שונה לחלוטין. ההיסטוריה של ארץ ישראל מוכיחה פעם אחר פעם כי אדמת הארץ נענית לבניה השבים אליה. מאז שיבת ציון המודרנית אדמת ארץ ישראל שינתה פניה מחום לירוק. הצבע הירוק הפך להיות קו סימון הגבול בין ישראל לשכניה.

אם יש עדיין אזרחים במדינת ישראל שאינם מרפים מהקרקע ומוכנים שוב להתחיל מחדש לגאול אותה ולהוריקה, בטוחים אנו באחיזתנו הנצחית באדמת המולדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully