וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 כלי רכב שתדלקו בגלילות שבקו - ונתקעו באמצע הכביש

המשטרה סגרה את תחנת הדלק סונול שנמצאת על כביש החוף לאחר שמכוניות שתדלקו במקום נתקעו בצאתן מהמקום בדרכן צפונה. מהחברה נמסר כי "באחד המיכלים מילאו בטעות סולר במקום בנזין"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

מנועיהן של כ-40 מכוניות שתדלקו בתחנת הדלק "סונול" בסינמה סיטי בצומת גלילות שבקו חיים אמש (שני) בכביש החוף, מרחק נסיעה קצר מהתחנה. מכירת הדלק במקום הופסקה בהוראת המשטרה, ותחנת הדלק נסגרה כדי לבדוק מה התקלה שאירעה בה. ככל הנראה הדלק שנמכר בה נמהל במים. שוטרי אגף התנועה הוזעקו למקום כדי להזיז הרכבים התקועים לשולי הכביש, זאת על מנת לאפשר לתנועה לזרום.

בתחילה חברת "סונול" טענה כי "ככל הנראה מדובר בחדירה של מי גשם לאחד מהמכלים בתחנה. החברה החליטה לסגור את התחנה עד להשלמת הבדיקה ואיתור התקלה". אך לאחר בדיקת התקלה נמסר מהחברה כי "לאחר בדיקה מעמיקה התברר כי באחד המכלים בתחנה מילאו בטעות סולר במקום בנזין, וכתוצאה מכך נתקעו מספר כלי רכב. החברה סגרה את התחנה עד לתיקון התקלה".

לצד זאת, חברת "סונול" הביאה למקום מעבדה ניידת בניסיון לתקן את כלי הרכב שנתקעו לאחר התדלוק בתחנה, ולצד זאת שוטרי תחנת הרצליה שהגיעו למקום לקחו דגימה מהדלק שהיה במיכל ממנו תדלקו הרכבים שנתקעו.

שי שוקרון, אחד מבעלי הרכב שנתקעו תיאר את התחושות במקום ואמר לוואלה! חדשות: "במילה אחת – באסה. הייתי בדרך הביתה סוף סוף מהעבודה, עצרתי לתדלק בתחנת הדלק בה אני מתדלק לעתים קרובות. בזמן שתדלקתי ראיתי אדם מגיע לתחנה וצועק אבל לא קישרתי ולא חשבתי שמשהו יכול להיות לא בסדר עם הדלק". שוקרון סיפר כי לאחר התדלוק נכנס למתחם גלילות לכיוון כביש 5, "כעבור כ-200 מטרים בהם האוטו קרטע המנוע פשוט חדל מלעבוד ולא נדלק יותר. השארתי את הרכב, הלכתי ברגל חזרה לתחנה וכאן כבר ראיתי מספר רב של אנשים שהגיעו במצבי. עכשיו אני מחכה לראות האם הצליחו לתקן את המכוניות כדי לראות אם יצליחו לתקן גם את שלי".

ישנה אפשרות שהדלק נמהל במים

נהג תושב רעננה סיפר כי הוא היה בעיצומו של תדלוק הרכב כששוטרי משטרת התנועה, שכבר הבינו שיש בעיה ושהמכנה המשותף לכל הרכבים שנתקעו הוא התדלוק בתחנת הדלק סונול, מיהרו לעברו וקראו לו להפסיק את התדלוק. "למזלי, בדקה ה-90 הם מנעו ממני להשלים את תדלוק המיכל", אמר.

על פי אחד התרחישים, הדלק שנמכר לנהגים נמהל במים. לרוב, במקרים כאלה, בעלי התחנות הם שמוהלים בעצמם את הדלק במים, בשמן ובנוזלים נוספים כדי לדלל אותו ולהגדיל את רווחיהם. הסיכוי שמי גשמים חדרו למכלי האחסון של הדלק מסתמן כקלוש ביותר.

ברגע שמים חודרים למערכת ההזרקה של המנוע, הם מסבים נזק רב למשאבות. אם הם חודרים לחלל השריפה – הצילינדרים – עלולה להיווצר תופעה המכונה נעילה הידראולית. ברגע זה, בוכנת המנוע מנסה לדחוף בו זמנית אוויר, דלק ומים (חומר שלא ניתן לדחיסה) ולמנוע נגרם נזק מכני כבד.

ככל הנראה, בגלל שמדובר במספר כה רב של כלי רכב שתודלקו בתחנה ושבקו חיים בצאתם ממנה, מסתמן שמדובר בתקלה ייחודית למקום ולמשאבות הבנזין של התחנה. ראשית יהיה צריך לבדוק אם מדובר בעירוב של מים וסולר או מים ודלק - שניהם גורמים לנזק למנוע. ליתר ביטחון, מומלץ תמיד לעיין באתר מנהל הדלקים במשרד האנרגיה והמים (לשעבר משרד התשתיות הלאומיות), בו מופיעה רשימה קבועה של תחנות המוהלות דלק במים – ולהימנע מלתדלק בהן.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully