וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לחופש נולד" נסגרת: "משפחות הנעדרים בהלם"

2.1.2012 / 20:50

סגירתה של עמותת לחופש נולד למען השבויים והנעדרים זכתה לתגובות קשות בקרב המשפחות. מנכ"ל העמותה: "אחות של הנעדר צבי פלדמן, שאלה אותי 'איזו עוד מכה יכולה להטיל עלינו המדינה?'"

סגירתה של עמותת "לחופש נולד" למען השבויים והנעדרים, הותירה את משפחות הנעדרים ללא תקווה. "ענת פלדמן ,אחות של הנעדר צבי פלדמן, שאלה אותי 'איזו עוד מכה יכולה להטיל עלינו המדינה? למה זה מגיע לנו?', ונזמי חלבי, אביו של החייל מג'די, נותר בהלם. הוא לא האמין לי", סיפר הערב (שני) מנכ"ל העמותה, האלוף במיל' אייל בן ראובן, בשיחה עם וואלה! חדשות.

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל החלטה לעצור את התקציב לעמותה בהמלצת שר הביטחון, אהוד ברק, וזאת החלטה שגויה ומצערת", המשיך בן ראובן שאישר מוקדם יותר היום כי עבודת העמותה תיפסק. לדבריו, "סגירת העמותה שעבדה ברציפות במשך שמונה שנים מהווה פגיעה אנושה וערכית במאמץ להשיב את הבנים הביתה". בן ראובן ציין כי הוא זה שהודיע למשפחות על ההחלטה. לדבריו, "יו"ר ועדת חוץ וביטחון, שאול מופז, פנה לנתניהו וביקש ממנו לעכב את ההחלטה בחצי שנה, אך האחרון סירב בסוף".

העמותה הודיעה מוקדם יותר היום על הפסקת פעילותה לאחר 10 שנים. זאת לאחר החלטת משרד הביטחון להפסיק לתקצב את פעילותה. סיום הפעילות של העמותה הציבורית מתבצע למרות המלצה מפורשת של תת ועדה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לראש הממשלה ולשר הביטחון לדחות בשישה חודשים את סגירת העמותה.

עמותת לחופש נולד, שנוסדה על ידי קבוצת אישי ציבור בהובלתו של עו"ד אליעד שרגא, טיפלה במשך שנות קיומה באיתור מידע אודות שבויי ונעדרי צה"ל - רון ארד, צבי פלדמן, זכריה באומל, יהודה כץ, גיא חבר ומג'די חלבי. העמותה אף עסקה באיתור מידע אודות החייל החטוף גלעד שליט עד להחזרתו לחיק משפחתו לפני כחודשיים.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לנושא כי פעילותה של העמותה לא סייעה לפתרון סוגיית השבויים והנעדרים וכי "שתי ועדות מקצועיות אשר כללו בכירים בעבר ובהווה במערכות הביטחון קבעו כי עמותת 'לחופש נולד' לא הצליחה להשיג פרטים כלשהם אשר ישפכו אור על פרשיות השבויים והנעדרים, וכי לעמותה אין תרומה מודיעינית". עוד נמסר כי "לאור זאת, הוחלט כי התמיכה שמקבלת העמותה ממערכת הביטחון במתכונתה הנוכחית תיפסק, וכי העמותה תוכל כמו כל עמותה אחרת לבקש סיוע כספי מוועדת התמיכות של משרד הביטחון, כפי שעושות כל העמותות האחרות". במשרד הביטחון ביקשו להדגיש כי יחד עם זאת "אין להחלטה השפעה כלשהי על פעילות מערכת הביטחון וזרועות המודיעין בנושא השבויים והנעדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully