וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מרצ לברק: אפשר להתחיל במהפכה האזרחית ללא אישור הכנסת

4.9.2000 / 11:13

שריד ורובינשטיין טוענים כי ניתן לבצע צעדים רבים באופן מיידי, בהם ביטול חוק טל, חידוש טיסות אל על בשבתות והנהגת תוכנית לימודים משותפת בכל בתי הספר בארץ

יו"ר תנועת מרצ, יוסי שריד, וחבר הכנסת אמנון רובינשטיין פנו במכתב לראש הממשלה בו הם קוראים לו להתחיל מייד במימוש המהפכה האזרחית. במכתבם מצביעים שריד ורובינשטיין על שורת צעדים אותם ניתן לבצע באופן מיידי, ללא צורך באישור הכנסת, אישור אותו לא יוכל ברק לקבל במצבו הפוליטי הנוכחי.

בין צעדים אלו מונים שריד ורובינשטיין את ביטול אימוץ מסקנות ועדת טל. ראשי מרצ טוענים כי ועדת שרים לענייני חקיקה יכולה להחליט על כך "ולהשתית את הגיוס לצה"ל על בסיס הצהרותיך במערכת הבחירות האחרונות, דהיינו על שוויון לכל".

שריד ורובינשטיין קוראים לברק לבטל את החלטת הממשלה משנת 1952, בעניין איסור טיסותיה של חברת אל-על בשבתות, ולהשאיר את ההחלטה בידי חברת התעופה. עוד בנושא תחבורה, מציעים השניים, כי שר התחבורה יבהיר לכל חברות התחבורה הציבורית כי אין מניעה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

ראשי מרצ מבקשים למחוק את סעיף הלאום בתעודת הזהות, צעד שיכול להיעשות על ידי ממלא מקום שר הפנים ודורש רק את אישורה של ועדת חוקה, חוק ומשפט, בראשה עומד ח"כ רובינשטיין.

ההצעה האחרונה נוגעת לתכנית הלימודים בארץ. השניים קוראים לברק, המכהן בתפקיד ממלא שר החינוך במקום שריד, לקיים ללא דיחוי תכנית לימודים משותפת לכל בתי הספר שתכלול לימודי אזרחות, מתמטיקה ושפה זרה ראשונה.

לסיום כותבים רובינשטיין ושריד כי יש להם הצעות רבות נוספות וקוראים לברק "להתחיל ולבצע את הרעיון החיובי אשר עליו הצהרת".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully