וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האף הגדול: 3 קופי חוטם נולדו באינדונזיה

1.1.2012 / 0:06

על אפם ועל חמתם? בגן החיות שבאי ג'אווה באינדונזיה קיבלו אתמול את השנה החדשה בהופעה מיוחדת במינה - שלושה קופי חוטם שנולדו בחודשיים האחרונים הוצגו לראשונה לראווה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

אם חשבתם שקיבלתם מתנה מיוחדת לכבוד השנה האזרחית החדשה, חכו עד שתראו מה קיבלו עובדי גן החיות פריג'ן באי ג'אווה שבאינדונזיה. בהופעה פומבית ראשונה ומיוחדת במינה, הוצגו שלושה קופי פרובוסקיס, או בשמם העברי - קופי החוטם, שנולדו שם במהלך החודשיים האחרונים - שני זכרים ונקבה אחת.

לדברי ננאנג טחולקסונו, וטרינר בגן החיות, "הקופים ארוכי החוטם הם בעלי חיים שחיים באי בורנאו. יש לנו פה שלושה תינוקות חדשים, אשר נולדו לשלוש אימהות שונות". טחולקסונו הוסיף כי "התוספות החדשות מביאות את אוכלוסיית קופי החוטם בגן החיות ל-15".

המאפיין החזותי הבולט ביותר של קופי החוטם הוא כמובן אפם הגדול של הזכרים, שקשה להתעלם ממנו. הסיבה לגודלו השל האף לא ברורה לגמרי, אך ההערכה היא שמדובר בהתפתחות אבולוציונית על רקע מיני - נקבות קופי החוטם כנראה העדיפו זכרים בעלי אפים גדולים, וכך תכונה זו עברה בירושה והשתמרה.

הקופים בעלי המראה המיוחד נמצאים ברשימת בעלי החיים בסכנת ההכחדה של איגוד השימור העולמי, כשרק כ-7,000 מהם חיים עדיין בטבע. כעת נותר רק לקוות שלידתם של שלושת הגורים החדשים תבשר אולי שנה טובה יותר גם עבור הקופים הנדירים שמחוץ לכותלי גן החיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully