וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נפגש עם הניה: "לכבד את בחירת העם בחמאס"

ניר יהב

2.1.2012 / 0:17

ראש ממשלת חמאס, שיצא לראשונה מרצועת עזה מאז 2007, נפגש היום באיסטנבול עם ראש הממשלה הטורקי, והודה לו על תמיכתו בפלסטינים. מחר ייפגש הניה עם נציגים מ-IHH ששלחו את המשט לעזה

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, שיצא לראשונה מרצועת עזה מאז 2007, בא אתמול (ראשון) לאיסטנבול ונפגש עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שקיבל אותו בחום רב.

בפגישה, שארכה כשעתיים, אמר ארדואן אמר להניה כי לטורקיה יש "תכנית מלאה" בכל הנוגע לרצועת עזה ולשיקומה. בנוסף, אמר ראש הממשלה הטורקי להניה כי חמאס, בעיניו, הוא אינו ארגון טרור. "זה ארגון שנבחר על ידי העם הפלסטיני, ויש לכבד את רצונו של העם הפלסטיני", הבהיר ארדואן. עוד אמר כי ארצו תומכת בשיחות הפיוס שמנהלות פתח וחמאס.

הנייה הודה לארדואן על תמיכתו הפוליטית והכלכלית בפלסטינים, ואמר כי הוא מעריך מאוד את רגשות הידידות שהביע ראש הממשלה הטורקי כלפי העם הפלסטיני בעזה "בזמן המלחמה ב-2008".

נושא: ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה נפגש עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. AP
ראש ממשלת טורקיה ארדואן עם הניה, אמש באיסטנבול/AP

בפגישה עם הניה, שב ארדואן על עמדתו לפיה הסרת המצור מעל הרצועה היא אחד משלושה תנאים שמציבה אנקרה, כדי לחדש את היחסים מול ישראל, שנותקו אחרי המשט לעזה. ארדואן כבר אמר בעבר כי טורקיה דורשת כי ישראל תתנצל על הרג תשעת נוסעי ה"מאווי מרמרה", ותשלם פיצויים לקרוביהם.

הניה יפגש מחר עם נציגי ארגון IHH

ביום שישי התייחס לביקורו של הניה באיסטנבול שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו. הוא אמר כי "כל פלסטיני מוזמן לבוא לטורקיה". בשיחה עם כתבים, אמר השר כי "כמדינה שסייעה להגן על עזה מתוך ערך של זכויות אדם, אנו מקבלים בברכה כל אורח ממנה. אין לנו כל היסוס בנושא". בהתייחסו למאמצי הפיוס בין פתח לחמאס, הוסיף דאווטאולו כי טורקיה "מוכנה לסייע בכל נושא שיאחד את הפלסטינים".

במסגרת ביקורו בטורקיה, צפוי הניה להיפגש עם נציגים מארגון הסיוע ההומניטרי IHH, שארגנו את המשט לעזה בשנת 2010. הניה, שיצא את רצועת עזה לראשונה מאז 2007, ביקר ביום חמישי בחרטום בראש משלחת רמת דרג של אנשי חמאס, ונפגש עם נשיא סודן, עומר אל בשיר. קודם לכן, במסגרת סבב הביקורים המדיניים שלו במדינות האזור, ביקר הניה במצרים. דוברו הודיע כי הניה אמור היה לבקר גם בקטאר, בבחריין ובטוניסיה.

(עדכון ראשון: 22:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully