וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לאחותו של עופר עיני: סחטה ואיימה עם בעלה

רמי שני

1.1.2012 / 17:22

דלקה ואמיר חדיר, שני עובדי מדינה בבאר שבע, הורשעו בהסדר טיעון בשורה ארוכה של עבירות מרמה וקבלת שוחד. הם ניסו למכור קרטוני סיגריות לסוכן סמוי ולסחור באישורי עבודה עם קבלנים

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) שמונה חודשי מאסר בפועל על דקלה חדיר, שהודתה במסגרת הסדר טיעון בעבירות תיווך לקבלת שוחד ומרמה, בהפרת אמונים ובתיווך בנסיבות אסורות. נוסף על חדיר – אחותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני – הואשם בעבירות דומות גם בעלה, אמיר חדיר, שהורשע גם בסחיטה באיומים. הוא נידון ל-28 חודשי מאסר בפועל, לקנס של 20 אלף שקלים ונגזר עליו לשלם פיצויים בגובה של 45 אלף שקלים.

העבירות שבהן הואשמו בני הזוג בוצעו בשנים 2005-2004. אמיר חדיר הועסק אז כפקיד גביה במחלקת האכיפה של מע"מ בבאר שבע. רעייתו, דקלה, הועסקה כפקידת שכר ותביעות עובדים במדור התשלומים ביחידת הסמך לעובדים זרים בשירות התעסוקה בעיר.

כל אחד מהם הודה והורשע בארבע סעיפים של מרמה, ובסך הכל בשישה מקרים שונים. במקרה אחד, הבעל הורשע בעסקת עוקץ למכירת 70 קרטונים של סיגריות מוברחות ממצרים לסוכן סמוי של אגף המכס. הוא דרש מהסוכן 30 אלף שקלים במזומן כמקדמה, אך קיבל ממנו 1,700 דולר בלבד. לפי כתב האישום, חדיר התכוון לשמור את הסיגריות לעצמו, ולא להעבירן ל"קונה" – הסוכן הסמוי.

כמו כן, הורשע חדיר כי פעל כמתווך למסירת כסף שהועבר כהלוואת סיוע מידיו של אדם לאחיו, שמכוניתו הוחרמה במחסום בחודש יוני 2005. בני הזוג הואשמו, בנוסף, בנטילת שוחד מקבלן של קבוצות עובדים תמורת מתן אישורי עבודה לפועלים. הקבלן שילם לדקלה חדיר 20 אלף שקלים כדי לזרז את קבלת אישורי העבודה, אולם על פי כתב האישום היא כלל לא מסרה לו את האישורים. כשדרש את הכסף, איימו עליו השניים כי ידאגו לחסל אותו. רק כשהודיע כי יפנה למשטרה, בני הזוג העבירו לו את הכסף דרך צד שלישי. הם פעלו בצורה דומה, יחד ולחוד, בכמה מקרים נוספים. כתב האישום מייחס להם קבלה במרמה של מאות אלפי שקלים, תוך ניצול העובדה שהם מועסקים בתפקידי מפתח בעבודותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully