וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילוג בקדימה? שטרית בדק אפשרות להקים סיעה נפרדת

פנחס וולף

1.1.2012 / 10:31

השמועות על פילוג אפשרי של ח"כים מקדימה הופכות ככל הנראה לאופציה קונקרטית. זאת לאחר שנודע כי ח"כ שטרית שוחח עם חברים על התפלגות מהמפלגה. שטרית: "זה לא משהו רציני"

סימני פילוג בקדימה? ח"כ מאיר שטרית (קדימה) שוחח בימים האחרונים עם חברי סיעה כדי לבדוק את האפשרות להתפלג ממפלגתם ולהקים סיעה נפרדת. יחד עם זאת, נכון לעכשיו לא מדובר ביוזמה מעשית כי על מנת לפלג את המפלגה דרושים שבעה ח"כים, וכרגע אין מספיק חברים המוכנים להצטרף ליוזמה. גורמים בקדימה אמרו הבוקר (ראשון) לוואלה! חדשות כי "מפלגת קדימה היא חולה הנוטה למות כי, ועשרה מנדטים לפי הסקרים מבטאים את צלילתה". כמו כן הביעו הגורמים ביקורת על התנהלות המפלגה ואמרו כי "התחושה היא שהאג'נדה היחידה של קדימה היא אנג'נדת השנאה לליכוד, למתנחלים ולחרדים וזה לא אג'נדה. אם כך המצב יש רצון לא להישאר במערכת הזאת".

ח"כ שטרית סירב לאשר את הידיעה ואמר כי "זה לא משהו רציני", אך לצד זאת ציין כי "חברי כנסת מדברים ביניהם הרבה זמן, מדברים גם איתי וגם לא איתי, בגלל המצב במפלגה". שטרית הוסיף כי "לא ניסיתי להרכיב רשימה וכרגע זה לא נראה רציני". יש לציין כי השמועות על רצונו של מאיר שטרית מסתובבות במפלגה זה זמן רב.

מעבר לכך, חברים בקדימה חוששים שגם אם המפלגה תקבל בסופו של דבר בין 15 ל-16 מנדטים בבחירות הבאות, במידה שיגיעו גם מספר חברים נוספים הנתפסים כ"כוכבים" לרשימה, רק 12 מחברי הכנסת הנוכחיים יכנסו לכנסת הבאה.

יש לציין כי בחודשים האחרונים, וביתר שאת מאז שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על הקדמת הפריימריז לראשות הליכוד, ישנו לחץ מצד חברי כנסת ופעילים מרכזיים בקדימה על יו"ר המפלגה, ציפי לבני, להקדים את הפריימריז בקדימה. עם זאת, באחת מישיבות הסיעה האחרונות הצליחה לבני להעביר החלטה הקובעת שהסיעה לא תדון בעניין עד סוף מושב החורף של הכנסת שצפוי בסוף מרץ. למרות התנגדותה של לבני להקדים את הפריימריז, גברו ההערכות כי היא מכינה את עצמה גם לאופציה הזאת לאחר קיום שיחות עם חברי סיעה שונים ועם מינוי של ראש מטה חדש בעל אוריינטציה פוליטית. במידה ולא יחליטו להקדים את הפריימריז, הוא צפוי להתקיים עד שלושה חודשים לפני הבחירות הבאות.

עוד באותו נושא:
מופז: אי הקדמת הפריימריז בקדימה - משיקולים זרים
זעם בקדימה על לבני: "המפלגה אינה דמוקרטית"
נתניהו החליט להקדים את הפריימריז ל-31 בינואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully