וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: לפחות 33 הרוגים מפגעי סופת ציקלון בדרום

סופת הציקלון "תיין" גרמה לנזקים חמורים לתשתיות החשמל והתחבורה, וגם הביאה לקריסת מבנים רבים. מלבד עשרות ההרוגים, אלפים נאלצו לעזוב את בתיהם - שחלקם נהרסו

לפחות 33 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה כתוצאה מפגעי סופת ציקלון "תיין", שפקדה את חופי דרום הודו. על פי הודעות הרשויות במדינה, כ-6,000 בני אדם נאלצו להתפנות מבתיהם, לאחר שהדרכים, תשתיות החשמל והמבנים במדינה ניזוקו קשות. גורם רשמי במחוז קודלור, שספג את הפגיעה הקשה מכל, אמר כי מרבית הקורבנות קיפחו את חייהם כתוצאה מהתרסקות בתיהם או מהתחשמלות.

אחד המוקדים בהם פגעה הסופה האימתנית, שביום שישי הגיעה לעוצמת שיא של 135 קילומטרים בשעה, הוא פונדיצ'רי, מושבה צרפתית לשעבר. שבעה בני אדם נהרגו באזור, הנחשב למוקד משיכה לתיירים. דובר מטעם משרד החוץ הצרפתי אמר כי לפחות אזרח צרפתי אחד נמנה עם ההרוגים. "צרפת מבקשת להביע את הזדהותה עם הרשויות ועם האזרחים בהודו, לנוכח ציקלון תיין", הוסיף הדובר. צרפת גם המליצה לאזרחיה המתכננים להגיע לאזור כדי לחגוג שם את השנה החדשה, לדחות את תכניתם בכמה ימים.

הלילה החלה הסופה לאבד מכוחה, עם תחילת הפגיעה ביבשה. השירות המטאורולוגי ההודי הודיע כי כעת הסופה חלשה הרבה יותר, וכעת היא צפויה להביא עמה גשמים כבדים בדרום המדינה.

עונת הציקלונים ההודית מתחילה לרוב באפריל, ונמשכת עד דצמבר. לא פעם היא גובה קורבנות בחיי אדם, ובמקרים רבים נאלצים אלפים לפנות את בתיהם, בין אם בשל החשש להיפגע, ובין אם בשל העובדה כי בתיהם קרסו. סופת הציקלון הזכורה ביותר בשנים האחרונות היא ה"סופר-ציקלון", שפגעה ב-1999 באזור אוריסה שבמזרח הודו, והגיעה למהירות מדהימה של 300 קילומטרים בשעה. באסון ההוא נהרגו 10,000 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully