וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב שהוחרם הוחזר לבעליו - בשל טעות בדו"ח השוטר

רמי שני

30.12.2011 / 2:49

השוטר שעצר רכב בבעלות אישה ומצא נהג שרישיונו נשלל, החליט להשבית את הרכב למשך 60 יום, על אף שבסמכותו להורות על השבתה למשך 30 יום בלבד במקרה זה. השופט הורה להשיב הרכב לבעליו

בית משפט השלום בקריית גת הורה למשטרה לשחרר רכב שעוכב מנהלית – בגלל טעות בדו"ח השוטר. מדובר ברכב השייך לתושבת קריית גת, שהועבר שלא על ידה לחמיה, שרישיונו נפסל, ככל הידוע מבלי שידעה על כך. השוטר, שתפס את הרכב הנשלט בידי אדם ללא רישיון, מילא במסמכיו הוראה להשבית את הרכב במשך 60 יום – מבלי שהייתה בידו הסמכות לכך. בעקבות זאת, הורה השופט, אייל באומגרט, להשיבו תוך 21 יום בלבד מיום הפקדתו.

השופט באומגרט ציין, כי היות שמדובר בחמיה, הוא אינו משוכנע כי היא לא ידעה על כך שהרכב נמסר לו לנהיגה. עם זאת, קיבל השופט את טענת עורכת הדין נועה חקלאי, שייצגה את בעלת הרכב, וטענה כי לשוטר שערך את הדו"ח לא הייתה כל סמכות לעכב את הרכב ליותר מ-30 יום. "מדובר בחריגה מסמכות. אין לשוטר הסמכות לעצור את הרכב ל-60 יום", היא טענה. "ההשבתה כאן היא לא בשל מסוכנות. המטרה של ההשבתה המנהלית היא להרתיע את בעל הרכב כדי שלא ימסור אותו לנהג שהוא לכאורה בפסילה". עו"ד חקלאי הוסיפה כי בעלת הרכב הינה אישה שלה שני ילדים, ומשום כך כל יום השבתה של הרכב כרוך מבחינתה בהוצאות רבות.

מנגד, הצביעה עורכת הדין חופית אבוקסיס על כך שלבעלת הרכב יש כבר 11 הרשעות. השופט באומגרט קבע שבתיק יש קשיים לא מעטים, אך בשל העובדה שהשוטר אכן חרג מסמכותו, הוא מחליט להשיב את המכונית לבעליה מקץ שלושה שבועות: "נוכח כל אותם קשיים לא הייתי נעתר לבקשה, אלמלא טעותו של קצין המשטרה אשר אסר את השימוש ברכב וזאת בהעדר סמכות". הוא הוסיף כי "כאשר גם נציג המבקשת טועה ופועל בחוסר סמכות, נדרש איזון יחסי ועל כן אני מורה להשיבו תוך 21 יום מיום הפקדתו".

במאמר שכתבה עו"ד חקלאי לאחר המקרה היא הסבירה את מהות טענתה. "לקצין משטרה יש סמכות להשבית רכב למשך 30 יום, ובמידה והרכב כבר הושבת במהלך שלוש השנים האחרונות, רשאי הקצין להשבית את הרכב ל–30 יום נוספים, סך הכל ל–60 יום", כתבה חקלאי. "במקרה בקרית גת, הקצין החליט על השבתת הרכב ל–60 יום, למרות שהרכב לא היה מעורב בתאונה לפני כן, כאמור. הוא טעה".

לקריאה נוספת
סקר: 61 אחוז חוששים מאוד מהחרמת כלי הרכב
בשנת 2012 תקבלו עונש חמור יותר על עבירות תנועה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully