וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לשכוח: גם למיעוט יש זכויות

ד"ר אביעד הכהן

28.12.2011 / 7:46

הדרת נשים היא תופעה פסולה ובזויה. פגיעתה הרעה מבזה ומחללת ערכי יסוד יהודיים ודמוקרטיים כאחד: כבוד האדם חירותו ועקרון היסוד של השוויון. ועם זאת אסור שבלהט ההגנה המוצדקת על זכויות הנשים והמאבק הראוי למען שמירת המרחב הציבורי פתוח לבל נאבד את המודעות והרגישות לזכויותיהן של קבוצות המיעוט שחיות בתוכנו והחרדים בכלל זה.

אכן הבגדים "שלהם" שונים מאלה "שלנו". לא אחת מבצבצת בפיהם עילגות לשון שמקורה בהסתייגות אידיאולוגית מלימוד דקדוק וזו מתובלת לא אחת בעגה יידישיסטית שמזכירה לרבים מבינינו את הגלותיות שהציונות השליכה אחרי גווה. אין חובה להסכים או לאהוב את כל אלה אבל יש לכבדם.

החברה החרדית מורכבת מגוונים רבים

בצל המתקפה המסיבית נגד הדרת הנשים נראה בשבועות האחרונים גם פרי עץ הדרה פרי מורעל שחיצי הרעל שבו כוונו שלא בצדק נגד החברה החרדית כולה. כפי שקורה במקומותינו לא אחת הביקורת המוצדקת על בריוני השוליים המצויים בתוככי החברה החרדית נסחפה לעיתים לביקורת לא ראויה ומכלילה על הציבור כולו. בלי משים תויגו כל בניו כאנשים חשוכים פרימיטיביים ואלימים בלי הבדל כת עדה ומין.

המציאות כמובן שונה בתכלית. כמו בכל חברה גם החברה החרדית מורכבת מהרבה גוונים. גם בה יש אורות וצללים שחור ולבן. רבים מבניה מוסרים באמת ובתמים לא למראית עין את נפשם על לימוד התורה. גם אם ערך זה אינו מקובל על רוב האוכלוסייה בוודאי לא כאשר הוא בא על חשבון הנשיאה בנטל המשותף הביטחוני והכלכלי אי אפשר שלא להתפעל מנכונותם של כל כך הרבה אנשים לחיות חיי דחק לעיתים עד כדי רעב ולא לשם צבירת הון נוסף אלא למען מימוש מטרה רוחנית נעלה.

חברה סובלנית יש לזכור אינה ניכרת ביחסה האוהד כלפי הנורמות המקובלות. אלה אינן זקוקות להגנה שהרי הכל או כמעט הכל דבקים בהן ונוהגים על פיהן. חברה סובלנית ניכרת דווקא ביחסה לקבוצות המיעוט שחיות בתוכה ובכיבודה את אורח החיים הייחודי להן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully