וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן פתרון לבעיית הפצצות הפגומות שנמכרו לישראל

28.12.2011 / 0:15

אחרי שבארה"ב נחשף פגם בייצור מרעומי פצצות חודרות-בונקרים שוושינגטון אישרה למכור לחיל האוויר הישראלי, תבוצע בדיקה מסודרת שתכלול החלפת רכיבים פגומים לפי מידת הצורך

פרשת הפצצות חודרות-הבונקרים שמכר משרד ההגנה האמריקני לחיל האוויר הישראלי מקבלת תפנית חיובית. גורם המצוי הפרטים אמר לוואלה! חדשות, כי מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים בין משרד הביטחון למשרד ההגנה האמריקני כדי להביא להסדרת הבעיה הטכנית, שהתעוררה בעקבות חשש מהרכבת רכיבים פגומים בראש הפצצה. הגורם הוסיף כי בשבוע הבא אמורה להתבצע בדיקה לראשי הפצצות והחלפה במידת הצורך של הרכיבים. טרם הוחלט מי יבצע את ההחלפה של הרכיבים בפצצות.

במסגרת תביעה משפטית המתקיימת בארצות הברית, חשף משרד המשפטים בוושינגטון כי ספקית רכיבים מרכזית להרכבת הפצצות, חברת "קמן - מוצרים מדויקים" מאורלנדו שבפלורידה, החליפה ביודעין רכיבים בראש הנפץ. על פי פרסומים זרים, יוצרו למעלה מ-10,000 פצצות מהסוג הנידון בתביעה, GBU-28. חלק מהן נמכרו לשלוש מדינות זרות, ולפי ההערכה, אחת ממדינות אלה היא ישראל. משרד המשפטים האמריקני הגדיר את הכשל בייצור "רשלנות מכוונת", שעשויה לגרום סיכון לכוחות הצבאיים המשתמשים בפצצה. ההערכה היא שסדרת הפצצות, בעלות הרכיבים הפגומים, הגיעה גם לחיל האוויר הישראלי.

החשש הוא שהכשל ברכיבים יפגע ברמת הבטיחות של הפצצות, שחלקן נמכרו לישראל, וייתכן שמרעום הפצצה עלול להיות מופעל כבר באוויר, מעל הבונקר שהפצצה נועדה להחריב. לפי פרסומים זרים, פצצות מסוג זה הועברו לישראל כדי לחמש אותה לקראת תקיפה אפשרית באירן.

מדובר צה"ל נמסר כי "מטעמים ברורים לא נוכל להתייחס לנושא". ממשרד הביטחון נמסר כי "משרד הביטחון אינו נוהג להתייחס לסוגי החימושים הקיימים בצה"ל".

חשש: ישראל קנתה פצצות חודרות-בונקר פגומות

(עדכון ראשון - 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully