וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליטיקאים והתקשורת בשירות הטרור האידיאולוגי

עתניאל שנלר

27.12.2011 / 17:37

הסיקריקים ונוער הגבעות מכתיבים את סדר היום בשבועות האחרונים. לדעת ח"כ עתניאל שנלר, מטרתם היא רק השגת תהודה ציבורית. "לכן עלינו לנהוג בחוכמה ובאיפוק בתגובה התקשורתית"

הסיקריקים, נערי תג המחיר ופורעי בילעין, הינם ארגוני טרור על שלל סממניהם ופעולותיהם המבקשים לקדם סדר יום משלהם. ואכן בשבועות האחרונים הם שהכתיבו את סדר יומנו, לקול מצהלותיהם של הטרוריסטים מהגבעות, המשליכים אבנים על קציני צה"ל, פוגעים ברכושו ובזים לשליחותו, ולקול צעקות השטנה של הבריונים חשוכי הדת והדעת היורקים על ילדות ברחוב ומדירים נשים מהמרחב הציבורי. העובדה שסדר יומנו עוסק בפעילותם מוכיחה כאלף עדים כי הם, ארגוני הטרור, הצליחו להציב אג'נדה ואילו אנו נכשלנו במניעתה, שכן בהתנהלותנו הוספנו שמן למדורות שבטי הטרור במקום לכבותן.

כל אדם הבקיא בתנועות טרור יודע כי מטרת כל ארגון אינה במעשה הנפשע אותו הוא מבצע, אלא בתהודה הציבורית שהוא מעורר, תהודה דרמטית שדרכה הוא מעביר את מסריו, ומבקש להשפיע ולהיות רלוונטי כלוחם למען תפיסת עולמו הבזויה והמסוכנת ביחס לאמות מידה של כל חברה נורמטיבית. הצלחתו של הטרוריסט נמדדת בעיקר בדקות השידור הניתנות לו על מנת להעביר את מסריו.

ככל שאמצעי המדיה מקדישים מזמנם לעיסוק במעשי הטרור ובעושיו מתעצם כוחו והשפעתו של הטרוריסט. הצלחתו נמדדת בתגובתם הנחרצת והחריפה של המנהיגים ומעצבי המדיניות, המגיבים בכותרות חמורות וקיצוניות אל מול המעשים, ובכך מעצימים אותם ומלבים את האווירה. ואילו אנו הפוליטיקאים, בוחנים אחרי כל אירוע את המשמעות הפוליטית. חלקנו מניחים בצד את האמת העובדתית, שוכחים להביט על האינטרס הציבורי האמיתי ומחפשים מיקרופון פתוח להביע את עמדתנו הנחרצת התואמת את תפיסתנו הפוליטית. הנה כי כן, ההד הציבורי והתקשורתי הם המזינים את ארגוני הטרור האידיאולוגים המודרניים הפועלים בקרבנו.

נערי הגבעות של תג המחיר אינם מעוניינים לפגוע בצה"ל השומר עליהם, אין בזה לא ערך אסטרטגי ולא הרתעתי. נערי תג המחיר מבקשים לעשות פרובוקציה על מנת שדיגלם המעוות את אהבת הארץ ויישובה יישאר מונף, ולצערנו הם מצליחים לגרור לרשתם המזוהמת ולהכפיש את כלל ציבור המתנחלים הערכי והמסור ואת הימין על שלל גווניו.

גם הסיקריקים אינם מעוניינים לפגוע בילדה ולבזות אישה באוטובוס, כי הרי אין זה עניין הלכתי, ובוודאי לא תחבורתי. הסיקריקים מבקשים פרובוקציה ותשומת לב כדי להפנותה למסרים הגלותיים והמשפילים המבדלים אותם מכלל הציבור הישראלי והחרדי, שכן הם רוצים עצמאות של אנרכיסטים לעשות כבתוך שלהם, לא רק בביתם כי אם בחצר, במדרכה ובאוטובוס. בכך הם מצליחים לגרור לגטו הרעיוני והפרימיטיבי בו הם חיים את כלל הציבור החרדי המסור לתורת ישראל והפועל לשמירת אחדותו של העם.

לא להיגרר למצעדים והפגנות

המסקנה העולה מכך היא כי אל לנו להיגרר אחר האנרכיסטים ולעסוק רק בחשיבה טקטית ואל לנו להיגרר לתגובות תקשורתיות וציבוריות מידיות על מעשיהם. עלינו להיערך ולתכנן אסטרטגיה מעמיקה ארוכת טווח, שתתאים למאבק בטרור האידיאולוגי החדש, מתוך הבנה לעומק כוונותיהם ועיקור יכולתם להשיג את מטרותיהם.

אסור לנו לחפש התנגחויות והתנצחויות אלא לנצח. יש לעוקרם מקבוצות ההשתייכות הסטריאוטיפיות שלהם. נאמר לאנשי תג המחיר: "אתם אנטי התיישבות והתנחלות, אתם אנטי ארץ ישראל ואינכם רצויים בקרבנו". נאמר לסיקריקים: "אתם אנטי דתיים, אתם הכופרים בתורה ובמצוות ואינכם רצויים בקרבנו".

כמו כן, על גורמי הממשלה להפעיל את כל כלי המודיעין, החקירה והמשפטים, על מנת להעמיד לדין את הטרוריסטים ולפעול מולם באפס סובלנות וחמלה. ומעצמנו נדרוש לנהוג בחוכמה ובאיפוק בכל הקשור לתגובה ולכיסוי התקשורתי, הפוליטי והציבורי.

אינני מבקש מהפוליטיקאים ומהתקשורת שלא להגיב, אך ראוי שתגובתם תהיה אחראית, מנהיגותית ובוגרת. תגובה שתשלול את המעשים הנלוזים, מתוך רצון לתקן ולסייע לחיזוקה ולחוסנה של החברה בישראל ומבלי להיגרר למצעדים והפגנות הנובעים משנאה פוליטית, רגשית וערכית כלפי המתנחלים, החרדים או הממשלה. שכן מי שפועל כך, ממניעים זרים שכאלה, משאיר טעם מר ופוגע הוא עצמו בליבת המרחב הציבורי של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully