וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה צומצמו ההפעלות לילדי הקצינים החילונים בשבת?

28.12.2011 / 6:00

שינוי בסטטוס קוו? משפחות קצינים התלוננו כי בעת נופש שאורגן על ידי הצבא, הופחתו הפעילויות בשבת לילדים החילונים, כדי לא לפגוע במשפחות הדתיות. דובר צה"ל: הטענות משוללות כל יסוד

בני משפחות של קצינים, שהשתתפו בחופשת החנוכה שארגן אגף כוח האדם בצה"ל בכפר הנופש אשקלון, מחו על כך שהוחלט לצמצם בפעילויות הילדים בשבת כדי לא לעורר אי נעימויות בקרב בני משפחות הקצינים הדתיים.

כמדי שנה, הגיעו בסוף השבוע האחרון קציני עוצבת עידן של פיקוד מרכז ובני משפחותיהם לכפר הנופש. לטענת ההורים, לעומת היממה הראשונה, אשר כללה הפעלות לילדים כרגיל, ביום שבת בלטה דלות ההפעלות לילדים. בתגובה לשאלת אחד ההורים מדוע אין הפעלות כמדי שנה, הסביר גורם מטעם המארגנים שאין כוונה לעורר מבוכה בקרב הקצינים חובשי הכיפה ובני משפחותיהם. בהתאם, הוחלט בשלב מסוים להסתפק בדפי צביעה וכיבוי המוסיקה ולהימנע מהפעלות הכרוכות בחילול השבת בפומבי. עיקר מחאתם של בני המשפחות התמקדה בטענה שבכך משתנה הסטטוס קוו, בשל ריבוי קצינים חובשי כיפות בנופש.

קצין המצוי בפרטי האירוע, הסביר כי "בכל שנה אגף כוח האדם משקיע מאמצים גדולים כדי לגוון בהפעלות שונות ובאטרקציות לילדי המג"דים והמ"פים. אם הפעם מישהו בחר להפר את הסטטוס קוו בגלל שהיו יותר מדי קצינים חובשי כיפה הוא עשה טעות". הקצין הוסיף כי "יש מסורת ולא שוברים אותה. נהוג שגם בשבת יש אטרקציות המקובלות לדתיים, אך בהפרדה, וגם לילדי הקצינים החילונים, כמו ליצנים, קוסמים ועוד". גורם צבאי בצה"ל דחה בתוקף את טענות ההורים ואמר כי לא נעשה כל שינוי בהפעלות הילדים, למעט אירוע בו נכחו ילדים דתיים וחילונים יחדיו. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מבירור מול המפקדים עולה כי הטענות משוללות כל יסוד. במהלך השבת התקיימו פעילויות המותאמות לאלו שלא שומרים שבת, ובמקביל לאלו אשר שומרים שבת. יתר על כן, התקיימה פעילות משותפת לכלל הנופשים".

עוד על יחסי צה"ל והדת:
מסתמן: יחודדו נהלי הופעת זמרות בטקסים בצה"ל
הצוות המליץ והרמטכ"ל החליט: "יזכור עם ישראל"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully