וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך לפינוי רמת גלעד: "אף אחד לא מעל החוק"

27.12.2011 / 1:39

בעקבות החלטת בג"ץ, מנהל השר בני בגין שיחות עם ראשי המתנחלים, במטרה להגיע לפינוי ללא אלימות עד יום שישי. בצה"ל לא מתרשמים: "מינוי בגין לניהול המשא ומתן מעיד על חולשת הממשלה"

בצה"ל נערכים לאפשרות לפנות את רמת גלעד עד יום שישי, על פי החלטת בג"ץ, כשברקע מנהל השר בני בגין מגעים עם רבנים וראשי המתנחלים כדי להגיע לנוסחת פשרה עם תושבי המאחז. הדעות במערכת הביטחון חלוקות בנושא, ובעוד גורם ביטחוני בכיר קורא להגיע לפשרה בהסכמה ופינוי מרצון כדי למנוע אלימות, טענו אתמול (שני) גורמים בכירים במערכת הביטחון כי "למרות התקופה המתוחה בשטחים וההקצנה בין דתיים לחילוניים, רצוי להראות שאף גורם לא מעל החוק".

הגורם הוסיף בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "זהו משא ומתן בעייתי, והעובדה שהממשלה מינתה את השר בגין לנהל אותו מעידה על חולשה". בדבריו, ציין כי "בג"ץ קבע החלטה ויש לבצע אותה כלשונה ללא פרשנויות. עוד עלול לבוא בג"ץ ולתהות מי מינה את בגין לכופף את החוק".

המנהל האזרחי הרס שני מבנים במאחז הבלתי חוקי מצפה יצהר. דרור עינב
"אפקט ההפתעה תוך כדי הסחה כבר לא ייצא אל הפועל, מה שדורש היערכות מיוחדת". הריסת מבנים במצפה יצהר/דרור עינב

הגורמים מעריכים כי מועד פינוי המאחז יידחה, מאחר וקיימת כוננות בקרב פעילי ימין קיצוניים. "אפקט ההפתעה תוך כדי הסחה כבר לא ייצא אל הפועל, מה שדורש היערכות מיוחדת", לדבריהם, "פעילי ימין קיצוני נערכים לאפשרות שהמשא ומתן יעלה על שרטון ומשטרת ישראל תממש את ההחלטה להרוס את המאחז".

"צה"ל פועל בהתאם להנחיות הממשלה"

גורם צבאי מסר בתגובה כי "לפני מספר שבועות הודיעה פרקליטות המדינה לבג"ץ על כוונת הממשלה לפנות מאחזים בלתי חוקיים עד לסוף שנת 2011. כידוע, בימים האחרונים מנהלת הממשלה משא ומתן עם תושבי המאחזים הבלתי חוקיים, במטרה להביא לפינויים באופן מוסכם. בנסיבות אלו, הפרקליטות הצבאית אינה הגורם המוסמך לתת הוראות בעניין זה. צה"ל פועל וייפעל בהתאם להנחיות הממשלה".

מלשכת שר הביטחון נמסר כי "עוד לא הסתיים פרק הזמן שהתחייבנו עליו ואין לנו מה להוסיף מעבר לזה".

עוד בנושא
מדינות אירופה נגד הטרור היהודי בגדה: "פרובוקציה"
"מינוי אלון למפקד פיקוד המרכז - הכרזת מלחמה"
15 צעירים הואשמו בפריצת גדר הגבול עם ירדן

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully