וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נורתה על כוח צה"ל בגבול ישראל-מצרים, כוחות רבים הוקפצו

27.12.2011 / 0:05

חיילים דיווחו על ירי בקרבת מוצב צה"ל הסמוך ליישוב קדש ברנע, ובהמשך התקבל דיווח על 2 ג'יפים שחצו את הגבול. גורם צבאי: "יתכן שמדובר בהברחת סמים, אך נבדקת אפשרות לניסיון פיגוע"

שוב תקרית ירי בגבול ישראל-מצרים: כוחות גדולים של צה"ל הוקפצו אמש (שני) לאזור מוצב הסמוך לקדש ברנע, בעקבות קולות ירי שנשמעו בסביבות השעה 19:30 לעבר סיור של צה"ל שנע בקרבת המוצב. לדברי גורם צבאי, האש נפתחה משטח מצרים, ובמקביל לדיווח לפיו שני ג'יפים חצו את הגבול מכיוון מצרים לישראל. הכוחות הרבים פתחו בסריקות במקום. גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי "על פניו נראה כי מדובר בהברחת סמים, אך עד שלא ישללו חשד לאירוע טרור, הכוחות ימשיכו לסרוק את השטח".

בנוסף אירעו אמש בגבול שתי תקריות נוספות; האחת, בקרבת היישוב עזוז, שם הצליחו לאתר כוחות צה"ל 12 מסתננים, וכמו כן, סמוך לשעה 21:00 דווח על תנועה חשודה על הגבול.

חיילי צה"ל מפטרלים. Oded Balilty, AP
קולות ירי נשמעו, כוחות רבים הוקפצו/AP, Oded Balilty

בתוך כך, רקטת קסאם התפוצצה אמש בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים שבסמוך אליהם התפוצצה הרקטה. לצד זאת, שלשום התפוצצו שתי פצצות מרגמה במועצה האזורית אשכול, כאשר מאז אמצע השבוע שעבר התפוצצו פצצות ורקטות כמעט בכל יום.

חודשים מתוחים בגבול המצרי

מאז נפילת משטרו של חוסני מובארק, נרשמו בגבול בין ישראל למצרים שורת תקריות ביטחוניות. לפני כחודש נרשמו שתי תקריות ירי בגבול-, כשמבריחים שחצו הגבול לסיני התעמתו עם שוטרים מצריים והצליחו להרוג שניים מהם. בתקרית נפרדת, חדרה חולייה של מבריחי סמים לשטח ישראל וכוח של צה"ל ירה לעברה, הרג את אחד המבריחים ופצע אדם נוסף. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הורה לתגבר את האבטחה ביישובים הסמוכים מחשש שמדובר באירוע חבלני.

במהלך חודש אוגוסט האחרון, זמן קצר לאחר הפיגוע המשולב בגבול הדרום, שגבה את חייהם של שמונה בני אדם, נרשמה תקרית ירי חמורה בין שוטרים מצרים לכוחות צה"ל. חמישה שוטרים מצרים נהרגו במהלך ניסיונות צה"ל ללכוד מחבלים שהיו מעורבים בפיגוע. ככל הנראה, ירי של חיל האוויר בגבול הוא שגרם למותם.

כחודשיים לאחר מכן, הביעה ישראל צער על המקרה, ותקווה כי הסכם השלום בין המדינות לא ייפגע. שר הביטחון, אהוד ברק, הנחה לקיים תחקיר בצה"ל על המקרה, ובעקבותיו לערוך בדיקה משותפת עם כוחות הביטחון המצרים לבירור נסיבות האירוע. בהתאם לתוצאות התחקיר יופקו המסקנות המתאימות, אמר ברק, שהוסיף כי "להסכם השלום בין ישראל למצרים יש חשיבות רבה וערך אסטרטגי גדול ליציבות המזרח התיכון".

עוד על תקריות הירי בגבול ישראל-מצרים
תקריות ירי בגבול הדרום, שני שוטרים מצרים נהרגו
ירי לעבר כוח צה”ל סמוך לגבול מצרים, אין נפגעים
7 הרוגים במתקפת טרור בדרום: נ”ט, ירי ומטענים

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully