וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן שוקלת: "תלייה בלבד" לאישה שהורשעה בניאוף

26.12.2011 / 0:21

בשנת 2006 הורשעה סקינה מוחמדי אשטיאני בבגידה בבעלה ובסיוע לרציחתו. היא יושבת בכלא, ואולצה להודות ב"פשעים" שביצעה, אחרי שהוצלפה 99 פעמים. כעת, מסתמן כי היא לא תיסקל למוות

בית המשפט בטהרן הודיע כי ייתכן שאישה, שנידונה לעונש מוות, תוצא להורג בתלייה - ולא בסקילה באבנים. סקינה מוחמדי אשטיאני הורשעה בניאוף ובסיוע לרצח בעלה בשנת 2006, וגזר הדין שהושת עליה עורר גינויים ברחבי העולם ודרישות לביטולו. לפני כשנה, ניתנה ארכה לביצועו. לפי החוק באירן, עבירת ניאוף עשויה לגרור עונש מוות בסקילה, ואילו רוצחים מוצאים להורג בתלייה.

"מומחי הדת האיסלמים שלנו בוחנים את המקרה, כדי לבדוק אם ניתן לבצע בתלייה גזר דין של אדם, שנידון להוצאה להורג בסקילה", אמר מאלק אג'דאר, מהפרקליטות במחוז שבו נעצרה אשטיאני.

סקינה מוחמדי אשטיאני, האשה שנידונה לסקילה בגלל ניאוף באירן. רויטרס
אשטיאני עם בנה, בחופשה קצרה שקיבלה בסוף 2010/רויטרס

בשנה שעברה, נודע שגם האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, עוקב אחר המקרה. דובר הוותיקן, פרדריקו לומברדי, מסר אז בהצהרה כי כפי שעשה בעבר במקרים הומניטריים, האפיפיור יתערב במקרה זה אם יתבקש בידי רשויות במדינה אחרת, ויעשה זאת באמצעים דיפלומטיים, ולא באופן פומבי. "הכס הקדוש עוקב אחר המקרה בתשומת לב", מסר לומברדי. "עמדת הכנסייה, המתנגדת לעונש מוות, היא שמוות בסקילה הוא צורה ברוטלית במיוחד של עונש כזה".

"התוודתה על פשעיה"

ארגוני זכויות אדם, בהם אמנסטי אינטרנשיונל, דיווחו כי אשטיאני, היושבת במעצר מאז 2006, הוצלפה 99 פעמים במהלך משפטה, ולאחר מכן אולצה למסור הודאה שקרית, למרות שהיא עצמה מכחישה את טענות הניאוף שיוחסו לה.

בחודש ינואר השנה, דווח כי אשטיאני לא תוצא להורג. זורח אלחיאן, ראש ועדת זכויות האדם בפרלמנט האירני, צוטט באומרו כי עונשה של האישה הומר בעשר שנות מאסר, אחרי שהיא "התוודתה על פשעיה ואחרי שמשפחת המנוח הסכימה לסלוח לה". עוד צוטט אלחיאן באומרו כי "קמפיין ההכפשה של התקשורת המערבית בעקבות גזר הדין אינו אלא מלחמה פסיכולוגית המונעת ממניעים פוליטיים נגד הרפובליקה האיסלמית של אירן". בהמשך, עם זאת, זכה גם דיווח זה להכחשה.

לפי דו"ח של אמנסטי, חוקי העונשין של אירן קובעי כי אישה שמוצאת להורג, נקברת עד גובה החזה. האבנים שמושלכות עליה הן גדולות מספיק כדי להכאיב לה, אך לא מספיק כדי להרוג אותה באופן מיידי.

(עדכון ראשון: 23:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully