וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן-אליעזר פותח היום את שוק התקשורת לתחרות

4.9.2000 / 7:12

אמור לחתום היום על תקנות שיאפשרו לחברות שונות להתחרות בבזק בשירותי טלפוניה ואינטרנט; בבזק מאיימים כי אם ייחתמו התקנות הם צפויים לחדש את העיצומים

שר התקשורת, בנימין בן-אליעזר, אמור לחתום היום על תקנות לפתיחת שוק התקשורת לתחרות. התקנות החדשות יאפשרו לחברות שונות להתחרות בבזק בשירותי טלפוניה ואינטרנט.

משרד התקשורת יפעיל גם מכרז לארבעה ספקי אינטרנט בפס רחב אלחוטי (אל.אמ.די.אס), ובתקנות ייקבע המודל לבניית מערכות אינטרנט ותקשורת קווית על ידי גופים שונים. חברות הכבלים עדיין לא יכלו ליהנות מהשינוי, שכן עדיין חל עליהן איסור זמני להתחרות בבזק בטלפוניה ואינטרנט בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה.

"הארץ" מפרסם היום כי חברות הכבלים מתכוונות לעתור בקרוב לבג"ץ נגד שר התקשורת. העתירה באה בעקבות התחייבותו של השר להעניק לבזק רשיון להפעלת אינטרנט מהיר (איי.די.אס.אל) לאחר שיחתום על הפרטתה. בכבלים מבקשים לקבל הבהרות לגבי הסיבות לעיכוב מתן הרשיון להפעלת אינטרנט מהיר וכמו כן לדרוש את מניעת מימוש הרשיון שתקבל בזק.

בד בד עם התקנות החדשות תופרט חברת בזק וגרעין השליטה של החברה יימכר. בעקבות ההפרטה צפוי משרד התקשורת לשנות את "חוק הבזק", שיאפשר גם לחברות הכבלים להתחרות על אספקת טלפוניה ואינטרנט מהיר.

ראשי ועד העובדים נפגשו אמש עם הנהלת בזק כדי לנסות ולהגיע להסכמי פרישה עם העובדים. בבזק איימו כי אם שר התקשורת יחתום על התקנות יפתחו עובדי החברה בעיצומים ויראו במהלך הפרת הסכם. יו"ר ועד עובדי בזק, שלמה כפיר, אמר ל"מעריב" כי למרות הניסיונות להציג מצב בו הסכם העובדים קרוב לסיכום המצב רחוק מלהיות כזה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully