וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוץ חתולים: מה עושים כשחתול נתקע במנוע?

צביקה לזרוביץ

22.12.2011 / 10:57

תקופת החורף, על הקור והגשם, מזמנות קשיים וסכנות לבעלי החיים החיים ברחוב, בעיקר חתולים. מה אפשר לעשות כאשר נתקלים בחתול במצוקה? מתברר שהרבה

חתולי הרחוב נמצאים במירוץ האינסופי אחר מזון ומחסה בטוח מפני כלבים, בני אדם וכלי רכב. בחורף, כשהטמפרטורות יורדות, החתולים, כמו בני האדם, רוצים לנוח במקום חמים ונעים. אחד המקומות הפופולריים ביותר אליהם החתולים מגיעים הוא מנוע המכונית הטיפוסית.

אילוסטרציה. ShutterStock
לפני הנסיעה בחורף, תנו מכה קלה על הפגוש או על מכסה המנוע, כדי להבריח חתול המסתתר שם/ShutterStock

אם לא בודקים, לא מתניעים

כשאתם מתכוונים להיכנס למכונית ולנסוע, במיוחד אם חניתם פרק זמן של עד שעות ספורות, והמנוע עדיין חם, מומלץ לתת מכה קלה על הפגוש או על מכסה המנוע, כדי להבריח חתול המסתתר שם, אם יש כזה. לגורים קטנים יש נטייה לעבור ממנוע למנוע בגלל חומם. אם לא מוצאים אותם בזמן, זה נגמר ברע. כדאי להקדיש עוד דקה לבדיקה שלאחר שיצא ממכסה המנוע שלכם, החתול לא עבר לרכב אחר.

אחת הדרכים להוצאת הגור המיילל הוא לפתות אותו עם מעט מזון, חלב או טונה מקופסת שימורים, ומים. החתול, שוודאי כבר מורעב משום שאגר את כל כוחותיו כדי לחמם את עצמו, יריח את המטעמים, וייצא למלא את בטנו לאגירת כוחות חדשים. חשוב מאוד לא להכניס את האוכל לתוך מכסה המנוע - החתול יחשוב שהוא מצא לעצמו את המקום האולטימטיבי להיות בו – גם חימום וגם מזון - ויישאר שם.

למה הוא לא יוצא?

אילוסטרציה. lan49, ShutterStock
הגור במנוע מיילל שוב ושוב, כי הוא קורא לאמו/ShutterStock, lan49

לעתים תשמעו גור בוכה ומיילל מתוך מכסה המנוע, וכשתשחררו אותו, הוא יחזור למנוע וימשיך ליילל. ככל הנראה הוא נכנס למנוע במקום אחר עם אמו כשהרכב הותנע, האמא יצאה והגור נתקע, והגיע עם הרכב הנוסע למקום זר, הרחק ממנה. הגור בוכה כי הוא קורא לאמו, שלא תבוא. במקרה כזה כדאי לקרוא למחלצים אשר בסיום עבודתם ישימו אותו באחת העמותות המיועדות למטרה זו.

גם חתולי רחוב מצטננים

אילוסטרציה. ShutterStock
וטרינרים מעניקים בדרך כלל הנחה משמעותית למי שמחלץ בעל חיים מהרחוב/ShutterStock

לחתולי הרחוב יש אתגר נוסף בחורף: התמודדות עם מחלות זיהומיות, שצוברות תאוצה במהלך עונה זו. הסכנה העיקרית היא מחלות נגיפיות הפוגעות בדרכי הנשימה העליונות, בחלל הפה ובעיניים. זה שילוב של שני וירוסים: הרפס וירוס וקאליצי וירוס.

חשוב לשים לב למראהו ולהתנהגותו של חתול הרחוב, כדי שניתן יהיה להקדים תרופה למכה ולשפר את מצבו הבריאותי לפני שהוא יתפתח ויגרע. חתול הסובל ממחלה ניתן לזהות במספר דרכים: פצעים על הלשון ועל החניכיים אשר מונעים מן החתול לאכול עקב כאבים. בנוסף, חתול שאינו מקבל מזון יומיים או שלושה חייב להיות מאושפז ויש להאכיל אותו בכפית. מחסור במזון עלול להוביל למחלת כבד (כבד שומני). ייתכנו גם עלייה בטמפרטורת הגוף (מעל 39.5 מעלות), סימני דיכאון, אנורקסיה, אובדן תיאבון, אדישות וירידה בתדירות הניקוי העצמי של החתול.

מומלץ ליצור קשר עם וטרינר ולחסן את החתול החולה בחיסון משולש, אחד היעילים ביותר להגנה על החתולים מפני מחלות נשימה, הרפס, קאליצי וחתלתלת. רוב הווטרינרים יעניקו לכם הנחה משמעותית, משום שאתם מבצעים חילוץ בעל חיים מהרחוב, וזהו מעשה רחב לב.

על חוטי חשמל וכדורי שיער

חתול פרסי שחור-חום יושב על מזרן כחול משובץ. ShutterStock
הסקרנות יכולה להרוג את החתול/ShutterStock

גם חתולי בית מפונקים חשופים לסכנות שונות: בבית למשל החתול זוכה לחימום חופשי, אך סקרנותו עלולה לעלות לו בחייו. נשיכות של חוטי חשמל עלולות להסתיים בהתחשמלות. פתרון פשוט וזול לבעיית חוטי החשמל היא להסתירם היטב או לרכוש בחנויות אינסטלציה מקומיות שרוול פלסטיק שיאגד בתוכו את החוטים בצורה בטוחה.

בעיה נוספת היא שערות החתולים. בחורף, עם גידול צפיפות הפרווה, עולה גם הסיכון להיווצרות כדורי שיער במעי החתול, ולחסימה בדרכי העיכול. כדאי בחורף להגביר את תדירות הסירוק וסילוק השיער העודף לפני שהחתול יעשה זאת באמצעות לשונו.

מחבר הכתבה, צביקה לזרוביץ, הוא אוהב חיות מושבע, מחלץ ובעליה של חילוצבי, חברת חילוץ ולכידת בעלי חיים

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully