וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: למה חתולים מגרגרים ועושים פיפי על שקיות?

ריבי מאיר וריני חביב- עמירן

27.12.2011 / 8:20

וגם: כדאי לאמץ חתול רחוב או עדיף להשאיר אותו במקום שהוא רגיל אליו ולהמשיך לטפל בו שם? החתולה מתעקשת לעשות פיפי ליד הדלת. מה לעשות?

היי, יש לי שאלה, מדוע חתולים מגרגרים ומקמרים את הגב?

חתול פרסי מכורבל בסדין לבן. ShutterStock
חתול פרסי מכורבל בסדין לבן/ShutterStock

תשובה: חתולים מגרגרים בגלל מספר סיבות: מתוך שמחה ואושר והרגשת רוגע וגם כדי להקל על עצמם כשהם מרגישים כאב, לחץ וגם פחד קיצוני.

קימור גב אצל חתולים הוא לעומת זאת תמיד מתוך פחד (חוץ מקימור לשם התמתחות לאחר השינה למשל), ולמעשה שפת הגוף שלו אומרת לחתול אחר או לכל דבר אחר המרגיש לו כאיום - "אני גדול ומסוכן ואל תתקרב אליי".

כאשר חתול מקמר גבו, חשוב להרגיע אותו במילים רכות ונעימות, אבל לא לגעת בו בידיים, כי הוא בלחץ ועלול לתקוף ללא אבחנה כל מה שייגע בו מתוך הגנה אינסטינקטיבית. חשוב כמובן להרחיק את הגורם אותו תופס החתול כמסוכן עבורו גם אם זה משהו שלא נראה לך מסוכן.

אני גרה בדירה מאוד קטנה, ואין לי אפשרות לשים ארגז חול בלי לסבול קשות מהריח. החתולה יודעת לבקש לצאת כדי לעשות צרכים בחוץ. הבעיה: אם אני לא חוזרת הביתה תוך שעה מהרגע שיצאתי, היא משתינה מחוץ לדלת. מה לעשות?

חתול. ShutterStock
חתול/ShutterStock

תשובה: חשוב מאוד שתשימי מחוץ לדלת ארגז חול לחתולים לא מכוסה עם חול איכותי, ותנקי את הצרכים כל יום. ייתכן והחתולה לא יכולה לעשות את הצרכים בחוץ בצורה יעילה אם אין אדמה רכה בסביבה, או אולי חיות אחרות מפחידות אותה. כך גם תוכלי לצאת לזמן ארוך יותר בניחותא.

חובה לעקר אותה, אם עדיין לא עשית זאת. אגב, ארגז חול עם חול מתגבש שמוציאים ממנו את הצרכים פעמיים ביום לא מסריח כלל, ואפשר גם להחזיקו בדירה קטנה. אם הארגז מסריח, זה סימן לחוסר ניקיונו, ואת זה תוכלי לתקן כמובן. בהצלחה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ארגז החול של החתולה שלי קרולה בדרך כלל נקי, אני מקפידה על כך. אבל אם במקרה נשארות על הרצפה שקית או נעליים, לפעמים היא עושה פיפי עליהן. מה ההסבר?

חתול. ShutterStock
חתול/ShutterStock

שקיות ניילון עשויות מחומר שמושך חתולים לעשות צרכים עליהן, ויחד עם זאת, קרולה אומרת לך בדרכה שהיא מבקשת ארגז חול נקי בכל עת. גם אנחנו לא רוצים לעשות צרכינו בשירותים שלא הורדו בהם המים.

חובה לשים חול איכותי ללא מבשמים ולהוציא מהארגז את גושי הצרכים בכל בוקר וערב. מומלץ לשים שני ארגזים אם אין זמן להוציא פעמיים ביום אלא רק פעם אחת.

חתול שמתגורר מתחת לבניין שלי אימץ אותי. אני שורקת לו, והוא מגיע ביללות שמחות. אני מאכילה אותו מדי יום, שמה לו חומר נגד פרעושים, ובקרוב אקח אותו לסירוס. אני שוקלת לאמץ אותו (יש לי חתולה בת 3 בבית), אבל אז לא תהיה לו גישה לרחוב. האם זה רעיון טוב או שסתם אעש

חתול רחוב תועה. ShutterStock
חתול רחוב תועה/ShutterStock

תשובה: יעל, אכן לא פשוט, אבל אם המקום בו הוא נמצא רוב הזמן הוא חדר האשפה, ההמלצה שלנו היא לאמץ אותו. דאגי כמובן לסרס אותו בהקדם האפשרי, שכני אותו בחדר נפרד מהחתולה שלך, להתאקלמות של מספר ימים, ואז יהיו לך שניים מקסימים (אל תדאגי אם יהיו קצת עניינים ביניהם בהתחלה, זה מאוד טבעי). אגב, גם לחתולה שלך יהיה מעולה לחיות עם עוד חתול אחרי תקופת ההתאקלמות.

אם הוא יבקש לצאת החוצה לאחר הקליטה - חשוב לוודא שזה לא נעשה מתוך בריחה מפוחדת - חשבי על האפשרות להוריד אותו למטה לסיבוב קצר בשעות בהן שקט בחוץ - וחזרה הביתה.

חדר האשפה באופן עקרוני מסוכן לו, כי יש אנשים פחות נחמדים ממך, אז המלצתנו היא שתאמצי אותו לביתך בנוסף ללבך, בו יש לו כבר מקום מכובד. בהצלחה!

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully