וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדת הכנסת: גיל הפרישה לנשים יישאר 62

פנחס וולף

21.12.2011 / 12:50

בדיון סוער בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות תקפו חברי הכנסת את האוצר שדרש להעלות את גיל הפרישה. על פי הסיכום שהושג, בשנת 2017 יעלה גיל הפרישה לנשים בהדרגה ל-64

גיל הפרישה לנשים יישאר 62, לפחות עד שנת 2017 – כך אישרה היום (רביעי) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בהכנה לקריאה שניה ושלישית. על פי ההחלטה, שהתקבלה בניגוד לעמדת משרד האוצר, משנת 2017 גיל הפרישה יעלה בהדרגה עד לגיל 64, אלא אם הכנסת תחליט משהו שונה.

"נציגי משרד האוצר הודיעו לי הבוקר כי הם חוזרים בהם מההסכמות שהושגו בימים האחרונים, והציעו לי לקדם את הצעת החוק המקורית שלי ושל חברי כנסת נוספים, לפיה גיל הפרישה של נשים יישאר 62 ללא העלאה", פתח את הדיון יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד). "אולם התברר לי כי אז תהיה פגיעה מידית בזכויות העמיתים של הקרנות הוותיקות. זה לא מקובל עלי. כשם שאני עומד במילתי, כך גם על האוצר לעמוד במילתו. לאוצר אין מנדט מוסרי לחזור בו מההסכמות. אם בעוד זמן מה יציג לי האוצר חישובים מעודכנים המצביעים על צורך בהקדמה או דחייה של התקופה בה לא יעלה גיל הפרישה, וזאת לצורך הימנעות מפגיעה בזכויות העמיתים, אניח הצעת חוק מתוקנת".

גם חברי כנסת אחרים תקפו את האוצר. ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) טענה כי "המהלכים של האוצר מנותקים לחלוטין ממצוקתם של הנשים בשוק התעסוקה". יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק אמרה כי "מה שעשה האוצר הוא שערורייה. הם מזלזלים בנו, חברי הכנסת, ומצפצפים עלינו. אבל הפעם אנחנו ננצח, כי אנחנו חזקים מהם". ח"כ אילן גילאון (מרצ) הוסיף על הדברים באומרו כי "האוצר פועל בשיטת 'מצליח', ושוכח שהוא אמור לפעול לטובת אזרחי מדינת ישראל".

אייל אפשטיין, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הסביר מנגד כי "אנחנו מעריכים שהגירעון יחצה את רף ה-0.65% בעוד כארבע שנים. עבודת החשבונאית שלנו בעניין זה לא הסתיימה לחלוטין ויש אי ודאות מסוימת לגבי הנתונים, לכן אנחנו לוקחים מרווח ביטחון. אני מבהיר כי אם בסופו של יום דחיית הפרישה תביא לגירעון אקטוארי, אנחנו נפעל לאיזון". בתגובה אמר לו ח"כ כץ כי "אל תורידו שקל אחד מכספי העמיתים באופן חד צדדי, לפני שתציגו בפני הוועדה נתונים בדוקים ועדכניים".

לקריאה נוספת
לפני חודש: בנק ישראל ממליץ להעלות גיל הפרישה לנשים ל-64
ביולי: אושר בקריאה טרומית - גיל הפרישה לנשים יישאר 62

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully