וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בצה"ל: "קופסאות שחורות" גם ביבשה

21.12.2011 / 2:58

בצה"ל סבורים כי התקנת "הקופסה השחורה" בכלי רכב צבאיים תיצור הרתעה בקרב הנהגים - "המפקדים יקבלו SMS על כל חריגה מהמהירות המותרת". נשקלת האפשרות להרחיב הפרויקט לרכבי קצינים

בשנה האחרונה מנהלת מפקדת הבטיחות של זרוע יבשה פרויקט ניסיוני, במהלכו תותקן במספר כלי רכב צבאיים "קופסה שחורה" או בשמה הצבאי "עוזר נהג אלקטרוני". המערכת, שכוללת GPS, קולטת נתונים באמצעות חיבור למחשב המכונית והמנוע ומעבירה נתונים כמו מהירות הנהג, מיקומו ואופן הבלימות שלו בזמן אמת. לפיכך, "כל חייל שינהג בכביש שש במהירות של 160 קמ"ש יזומן לשימוע".

משהוצע הפרויקט למכרז - זכתה בו חברת "איתוראן", אשר תעקוב אחר 1,700 כלי רכב בשלב הראשון. הליך התקנת הקופסאות השחורות החל בשבוע שעבר וצפוי להסתיים במהלך חודש ינואר הקרוב. "המכשירים יותקנו בכלי הרכב המשימתיים של צה"ל בזרוע היבשה, פיקוד צפון, פיקוד מרכז, אגף המודיעין וחיל האוויר", אמר ראש ענף בטיחות בזרוע היבשה, סא"ל אמיר בלום. לדבריו, "מפקד היחידה וקצין הבטיחות יקבלו הודעת SMS על כל רכב ביחידה שחרג בעשרים ק"מ מעל המהירות המותרת ובהתאם לנתונים יחליט כיצד לטפל בנהג. חייל שינהג בכביש שש במהירות של 160 קמ"ש יזומן לשימוע". בלום הוסיף כי "המערכת תתריע גם על כלי רכב שנוסעים בשבת בניגוד לפקודות ותסייע גם בעת גניבה לאיתור הרכב".

בזרוע היבשה, הביעו תקווה כי המערכת תרתיע את הנהגים, וכן תשפר את איכות הנהיגה. בשלב הראשון, יתבקשו המפקדים וקציני הבטיחות להשתמש בנתוני המערכת לצורכי הסברה והדרכה, כאשר מפקדי היחידות יקבלו דו"ח שבועי וחודשי על הנהגים ביחידה בו יפורטו המהירויות, שימוש בבלמים ואי שמירת מרחק.

סא"ל בלום, הביע אופטימיות ואמר כי פרויקט "הקופסאות השחורות" צפוי לנחול הצלחה משום שבפרויקט הניסיוני שקדם להתקנת המערכות, עלה כי הבקרה על כלי הרכב הביאה לשיפור משמעותי ברמת הנהיגה, צמצמה השימוש בדלק וכן הביאה לירידה בימי הטיפול והאחזקה. "את הפרויקט ילווה מחקר. אם נראה שהוא יעיל ומביא לירידה בדו"חות התנועה נשקול להרחיב את זה לרכבי הליסינג של הקצינים", אמר בלום וציין כי "סוגיה זו נבחנת על ידי משפטנים בהיבט של חדירה לפרטיות".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully