וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: "החתול מוצץ לי את האוזניים כל הזמן"

ריבי מאיר וריני חביב- עמירן

21.12.2011 / 12:40

וגם: החתולה מעיפה ומנפצת כל דבר בבית, החתול הפסיק לעשות פיפי בארגז החול ועבר לעשות על הספה בסלון והחתולה הבוגרת מסרבת לקבל את הגורה החדשה

חתול לבן אפור קטן מקופל. ShutterStock
למה דווקא את האוזניים?/ShutterStock

מדוע החתול שלי כל הזמן רוצה למצוץ לי את האוזניים? למרות שהוא מקבל המון אהבה, זה הרגל לפעמים מעצבן. איך אפשר לגמול אותו מזה?

תשובה: החתול שלך מאוד קשור אלייך, ורואה בך את אמו, איזה כיף לך. בכל מקרה, חתולים עושים זאת, כלומר מוצצים ויונקים אזורים שונים בגופנו או בבגדינו, ולעתים את השמיכות שלנו, כאשר יש להם חסך רציני באהבת אמם הטבעית ובקרבתה. הם איבדו את אמם מוקדם מדי, ומאוד זקוקים למגע קרוב בדיוק כמו שהיה להם עם אמם כשינקו ממנה. הם עושים זאת עם האוזניים, האצבעות או הבטן שלנו, וזה קצת כואב, כי הם מוציאים ציפורניים. אבל אם תוכלי להתאפק ולקבל זאת באהבה, החתול שלך מאד ישמח. אם זה קשה לך, פשוט הכניסי באיטיות משהו רך ונעים, כמו שמיכה קטנה, בינך ובין החתול בקרבת גופך, וכך הוא יעבור למצוץ את השמיכה ועדיין ירגיש אותך מעברה השני של השמיכה.

יש לנו חתולה בת 10, ולאחרונה צירפנו גורה. תחילה הן שהו בנפרד, וכיום, כעבור חודש וחצי, הן יחד. השתיים לא מסתדרות. הקטנה מנסה להתקרב, אך הגדולה תוקפת אותה שוב ושוב. מה לעשות?

חתול שחור לבן וחתול ג'ינג'י. ShutterStock
כל חתול זקוק לחברת חתול נוסף, גם אם אין קשר קרוב/ShutterStock

תשובה: לפי התיאור, הכל נשמע ממש שגרתי כשקולטים חתולה צעירה בנוסף לחתול/ה בוגרת. כל שצריך לעשות זה לא להתערב בכלל ביחסים ביניהן. זה העניין שלהן בלבד, וככל שתניחו להן לארגן את הקשרים שלהן כפי שמתאים להן (הדיבור ביניהן לפעמים נשמע לנו כעוס בטעות, כיוון שזה נועד לסדר את ההיררכיה, החשובה מאוד לחתולים) הקשר ייבנה ויעמיק ויקבל צורה נעימה הרבה יותר.

אין לדעת אם תיווצר כימיה מעולה ביניהן או רק חיים בצוותא באותו בית. בשני המקרים, זה בסדר גמור, כי כל חתול זקוק לחברת חתול נוסף, גם אם אין קשר קרוב, ובעיקר אם הוא חי בדירה.

במקביל חשוב לתת אהבה ותשומת לב חיובית בכל דרך שכל אחת מהן אוהבות ובנפרד. אוכל מעולה, משחקים וליטופים. כשמשחקים, ואחת מהן רוצה להתקרב לשנייה, תנו לה בדרך אגב - הפנו למשל את המשחק פעם לאחת ופעם לשנייה. דאגו לשני ארגזי חול נקיים במקומות שונים וגם לכלי אוכל ומים נוספים גם אם כל אחת עושה ואוכלת אצל השנייה. בהצלחה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

החתול שלנו בן ה-5 עבר אלינו לפני שנה וחצי. אצל הבעלים הקודמים שלו הוא עשה את צרכיו בארגז חול, אבל אצלנו הוא התרגל לעשות את צרכיו בגג, אם באדניות או על הרצפה, ולעתים הוא יורד לסלון ומשתין על הספה. מה לעשות כדי להרגיל אותו שוב לארגז?

חתול מנצ'קין אפור יושב על כסא מיניאטורי. ShutterStock
החתול מקפיד להשתין על הספה בסלון/ShutterStock

תשובה: בכל פעם בה מתרחשת עשיית צרכים מחוץ לארגז החול באופן קבוע, חשוב לקחת את החתול לבדיקה אצל וטרינר. לעתים זה סימן לבעיה פיזיולוגית. אם לא מדובר בבעיה פיזיולוגית, מדובר בצורך התנהגותי של החתול הגורם לו לעשות צרכיו בסלון ולא על הגג. ייתכן ומדובר בחורף, בקור ובגשם - רטיבות לא מאפשרת חפירה יעילה בחול ואז חתולים מחפשים אלטרנטיבה, שלרוב נמצאת במקום לא נעים לאדם, וזאת כדי להראות לכם את בעייתו ולבקש עזרתכם.

ראשית, נקו את הספה על ידי סבון פשוט ומים או אבקת סודה לשתייה מהולה במעט מים (לא אקונומיקה!) ושפשוף המקום הלא נקי. שימו ארגז חול (עדיף מתגבש) בדיוק במקום בו הוא עושה צרכיו בסלון, והוציאו הצרכים פעמיים ביום באופן קבוע. שימו ארגז זהה למעלה בקרבה ליציאה לגג, וייתכן שהוא יעשה רק למעלה. כאשר יתחמם מעט, והוא יפסיק לעשות בארגז בסלון ויעשה בגג, בטלו את הארגז הזה. בהצלחה.
למאמר בנושא עשיית צרכים מחוץ לארגז החול

אימצתי את חתולתי בת השנה לפני 4 חודשים. מהיום הראשון אצלי היא מעיפה ושוברת כל דבר הניצב על שולחנות או מדפים, כוסות, צנצנות סוכר ומה לא. מה לעשות?

חתול עומד על שתי רגליו האחוריות. ShutterStock
לשבור!/ShutterStock

תשובה: התשובה לשאלתך פשוטה - חתולים מטבעם כנמרים קטנים אוהבים להגיע למקומות גבוהים מהקרקע כדי לבדוק מה קורה מבחינת ציד. דאגי לתת לה משחקים המתאימים לחתולים במקומות גבוהים, כלומר מדפים רחבים ומדורגים (ללא ספרים), מתקני גירוד בגבהים שונים וקרטונים ריקים, והכל בסבלנות וביצירתיות ואף פעם לא בצעקות או בכעס. רק פעילויות חיוביות עובדות עם חתולים כדי לשנות התנהגותם בצורה יעילה לטווח ארוך.

בנוסף, הפעילי את החתולה בעזרת חכות משחק למיניהן כדי לתת לה מענה מלא לצרכיה ההתנהגותיים וחיקוי לציד. בהצלחה.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully