וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 17 שנה קבע בית המשפט: אינך אבי הילד

גלעד גרוסמן

20.12.2011 / 13:00

גבר שעבר בדיקת רקמות בשנת 94', בה נקבע כי הוא אבי תינוק, טען כי מעולם לא קיים יחסי מין עם האם - אך חויב לשלם לה מזונות בשל תוצאות הבדיקה. כעת, כשהילד בן 18, נקבע כי צדק

בית משפט לענייני משפחה ביטל בשבוע שעבר פסק דין מלפני כ-17 שנה, שקבע כי גבר הוא אביו של נער בן 18, מכיוון שחלה טעות בבדיקת האבהות.

הגבר, אדם נשוי ואב לחמישה ילדים, הכיר את אמו של הילד במשך תקופה קצרה בשנות ה-90'. לטענתו, הוא מעולם לא קיים עמה יחסי מין, אולם הסכים לבקשתה להשתתף בבדיקת רקמות שתבדוק אם הוא אבי בנה. זאת, לדבריו, לאחר שהאם סיפרה לו שהבדיקה דרושה לצורך קבלת זכאות לקצבה מהביטוח הלאומי, ועליו להתחזות לבן זוגה במהלך הליך הבדיקה.

בדיקת הרקמות שעבר הגבר נערכה בשנת 1994 בבית החולים בילינסון, ושם נקבע כי הוא אבי הילד. הגבר טען כי תוצאות הבדיקה אינן עולות על הדעת, וכי בתקופה הרלוונטית היו לאם קשרים אינטימיים עם אחד מהרופאים בבילינסון - מה שלטענתו השפיע על תוצאות הבדיקה. עוד טען, כי אשתו קיבלה שיחה אנונימית כי מישהו הולך "להפיל" אותו. האם טענה מנגד, כי אין לה קשר לטעות שנפלה בבית החולים.

בעקבות תוצאות הבדיקה חוייב הגבר לשלם מזונות לאם. ב-1996 הפנה בית המשפט את הצדדים לביצוע בדיקת רקמות נוספת, אולם הגבר לא ביצע אותה, לאחר שלדבריו אמרה לו האישה שהיא מבטלת את תביעת המזונות שהוגשה נגדו. בפועל האישה פתחה תיק הוצאה לפועל נגד הגבר, והחוב הקיים עלה ליותר מ-300 אלף שקל.

הגבר פנה לבית המשפט בבקשה לבטל את הקביעה שהוא אבי הילד, ושתי בדיקות רקמות נוספות שעבר קבעו כי הוא אינו האב. בעקבות זאת ביטל בית המשפט את קביעת האבהות, את חיוב המזונות והורה על סגירת התיק בהוצאה לפועל.

עוד בנושא
לפני שלוש שנים: ביהמ"ש יוכל להורות על בדיקת אבהות

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully