וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: "אירן תגיע ליכולת גרעינית תוך פחות משנה"

20.12.2011 / 7:34

שר ההגנה האמריקאי הבהיר עוד כי ארצות הברית לא תאפשר לאירן להחזיק בנשק גרעיני. עם זאת, הזהיר פנטה השבוע מפני תקיפת טהרן, שכן לטענתו מהלך כזה יפגע בכלכלה העולמית

מזכיר ההגנה האמריקני, ליאון פנטה, אמר בראיון בשהעניק הלילה (שלישי) לרשת CBS כי ארצות הברית לא תאפשר לאירן להחזיק בנשק גרעיני. יחד עם זאת, אמר פנטה כי "תחלוף פחות משנה עד שיוכלו להשיג יכולת גרעינית".

אולם למרות לוח הזמנים הצפוף, אמר השבוע שר ההגנה כי תקיפה באירן עשויה לפגוע בכלכלה העולמית. פנטה הוסיף כי ארצות הברית מתמקדת בלחץ דיפלומטי ובהטלת סנקציות על טהרן. "תקיפה באירן תוביל להשלכות כלכליות שעשויות להשפיע לא רק על הכלכלה בארצות הברית, אלא גם על כלכלת העולם כולו", אמר פנטה לכתבים במהלך ביקורו בקנדה.

מנגד, נראה שהפנטגון נערך גם לאפשרויות אחרות, שכן אמש ביצעה ארצות הברית ניסוי מוצלח בשיגור טיל שמהירותו גבוהה יותר ממהירות הקול. הטיל אמור לספק לצבא האמריקאי את האפשרות לתקוף מטרות בכל מקום בעולם בפחות משעה. מהפנטגון נמסר כי "הנשק העל-קולי המתקדם" (AHW) שוגר באמצעות רקטה בהוואי, עף דרך האטמוספירה העליונה מעל האוקיינוס השקט ולאחר מכן פגע ביעדו באיי מרשל, המרוחק בכ-4,000 קילומטרים ממקום השיגור.

עוד באותו נושא
צפו: "סוכן CIA" מתוודה: נשלחתי כדי לרגל באירן
רוסיה: נמצא חומר רדיואקטיבי במטען נוסע בדרך לאירן
אחמדינג'ד לועג לארה"ב: "העניקה לנו מל"ט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully