וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם נשות מילואימניקים שנפלו לפני 99' יזכו למענק

פנחס וולף

19.12.2011 / 20:30

תשע שנים אחרי שחוק הקצבאות לאלמנות הוחל רק על אלמנות לנופלים משנת 1999, תיקנה הכנסת את העוול. 1,800 אלמנות יזכו למענק כספי בסך 100 אלף שקלים כל אחת. "אפליה ארוכה הסתיימה"

סוף לאפליה: הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק קצבאות המילואים לאלמנות צה"ל, ולפיו גם מי שיקירה, חייל המילואים, נפל לפני 1999, תזכה למענק כספי בסך 100 אלף שקלים. בסך הכל, 1,800 אלמנות חללי מילואים נמנות על קבוצה זו. 66 חברי כנסת תמכו בחוק, שעבר ללא כל התנגדות.

נאווה שוהם סולן, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, הביעה את שביעות רצונה מתיקון החוק בכנסת: "הערב הגיעה לסיומה אפליה ארוכת שנים של אלפי אלמנות צה"ל שאיבדו את יקיריהן בעת שירות מילואים", אמרה. "ארגון אלמנות ויתומי צה"ל נאבק כמעט עשר שנים כדי להביא לסיומו של העוול שנגרם לאלמנות אלו, ולצערנו הרב חלקן כבר לא יזכו לחזות בתיקונו".

סיומה של האפליה

שוהם סולן הודתה למי שסייע, לטענתה, להוביל לסיומה של האפליה, ביניהם ח"כ דני דנון, השרה לימור לבנת ושר הביטחון אהוד ברק, שלדבריה "התרצה והשכיל לשים קץ לעוול ההיסטורי הזה".

הרקע לחוק הוא ביטוח חיים שיצר עזר ויצמן עבור אלמנות בחיל האוויר בלבד. בשנת 1999 הוחל הביטוח על כלל הצבא ובשנת 2002 אושר חוק האלמנות בכנסת לראשונה, במסגרתו נקבע כי ישולם להן מענק חד פעמי - אך לא הוחל רטרואקטיבית, מהלך שגרר אחריו מספר עתירות שדרשו להרחיב את הקבוצה עליה חל החוק ולהחילו על כל משפחות חיילי המילואים שאיבדו את יקיריהן משנת 1948. מטרתו היא להשוות את זכויותיהן של משפחות חיילי המילואים לזכויותיהן של משפחות אנשי הקבע שאיבדו את יקיריהן משנת 1999 ואילך.

עוד בנושא:
אושר: אלמנות צה"ל שיינשאו בשנית, לא יאבדו זכויותיהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully