וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב טעה, האישה נאלצה לעבור שוב את טקס הגירושין

רמי שני

19.12.2011 / 16:15

דייני בית הדין הרבני בבאר שבע טעו בכתיבת גט הפיטורין, ואילצו את הזוג לחזור לרבנות כדי להתגרש מחדש. בת הזוג זועמת: "מדובר בטקס משפיל ומזעזע, למה אני צריכה לעבור אותו מחדש?"

טעות שהתגלתה במסמך הגט, שהייתה אמורה להימסר לבני זוג בדימונה, הובילה לכך שבית הדין הרבני בבאר שבע זימן את המתגרשים לקיים טקס גירושין חדש. מדובר במגילת קלף קצרה בשם "מגילת הגיטין", המכילה את אישור הגט, אותה מוסר הגבר לאישה במסגרת הטקס ההלכתי, שלאחריו נחשבת האישה "גרושה ומותרת לכל אדם". "זהו טקס מזעזע. קשה מאוד ומשפיל את מעמד האישה ואני לא מבינה למה אני צריכה לעבור אותו מחדש" אמרה היום מ', בת הזוג שנדרשה להגיע אל בית הדין לטקס הנוסף, "אני ממש מרגישה מצורעת. אין לי כוחות לזה".

עורכת הדין שלה, ענבר אברמוביץ, סיפרה כי ממה שנמסר לבני הזוג, התגלתה בעיה בחתימת העדים. "הדיינים בוחנים את המגילה הזאת פעמים רבות כדי לבדוק שאין בה טעויות לפני שמוסרים אותה לבני הזוג", היא אמרה, "גם במקרה הזה בדקו וראו שהכל בסדר לכאורה. לפני יומיים, קיבלנו טלפון מבית הדין, בו נמסר לי שגילו בעיה במגילה ומ', לא גרושה. כששאלתי למה העניין לא אותר בעיני הדיינים, הם אמרו שזה נדיר אבל זה קורה".

עו"ד אברמוביץ מכירה מקרוב את הליכי הגירושין בבית הדין הרבני בשל עבודתה. לדבריה, אם הייתה בעיה במגילה, היו צריכים לגלות זאת עוד לפני שנמסרה לבני הזוג: "אני לא מבינה למה צריכים לעבור שבועיים עד שהם יאתרו את התקלה. אם הייתה טעות, זאת בעיה שלהם. הטקס הוא משפיל, חוויה מזעזעת. למה היא צריכה לעבור אותו מחדש?"

מנהל בתי הדין הרבניים בבאר שבע, הרב יצחק דהן, מסר בתגובה כי מדובר בזוג שהוזמן לטקס גיטין וכי המגילה שנמסרה לו נבדקה ואושרה, אולם בשלב מסוים עלה חשד שקיימת בעיה ברישום המגילה. דהן הסביר כי "זאת מגילת קלף. אי אפשר לתקן את מה שנכתב והיה חשש שקיימת בעיה הלכתית. מאחר שאי אפשר למחוק או להוסיף למגילה, בית הדין התעורר לבעיה וביקש מהאישה לבוא לטקס נוסף. זה נדיר וקורה פעם בכמה שנים. צריך להבין שגם הדיינים, השופטים וסופרי הסתם הם לא מלאכים. מדובר בטעות אנוש. האישה נקראה לחמש דקות ואין לדעתי עם זה בעיה", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully