וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על עשבים שוטים ותומכיהם

עוזי ברעם

19.12.2011 / 9:41

אם הם "עשבים שוטים", אז אנחנו לא כאלה - אומרים לעצמם כל מגלגלי העיניים ומצקצקי הלשון. אבל האם "העשבים השוטים" שהיכו שורש במרחבי יהודה ושומרון גדלו מעצמם, על גבעות צחיחות ומבנים "זמניים"? הם ומנהיגיהם צחי הביטוי צצו ביום אחד?

איפה הם צמחו? מהיכן הגיעו בריונים צעירים שמחללים קדושת מסגדים ולא מהססים להרים יד על צה"ל - חייליו וקציניו? והרי הגינוי החריף לא נעשה על שריפת מסגדים או על כתיבת המסר "מוחמד מת" על קירותיהם. נזכרנו לגנות ברצינות רק כשנפגע סמח"ט של הצבא בפעולתם.

איך קרה, תוהים המחנכים ביהודה ושומרון, ש"אצלנו צמחו עשבים שוטים כאלה"? חבל שאיש מהם אינו בוחן את עצמו בראי ואומר: "אם הם עשבים שוטים, אנו שהבאנו אותם לעולם".

מי שהתיר לתושבי חברון להפוך את חיי הפלסטינים לגיהינום; מי שחזה בהשפלה הנוראה ולא זעק חמס; מי שהחל בקמפיין קדושה מזויף על קבר יוסף; ומי שמוציא פסקי הלכה וספרי הגות על הגויים הערבים ועל מה שמגיע להם מתוקף הערביות שלהם - שלא יתפלא אם ימצא צעירים המתייחסים למסגד ערבי כמקום ירוד, בוגדני וראוי להרס.

מי שהפך את הציונות המעשית והמגשימה לשלב ביניים ב"גאולת ישראל" הוא שהשפיע במישרין או בעקיפין על פורעי תג מחיר.

תופעה עם רקע ואחיזה בחוגים מסוימים

איני מדבר כחילוני אשר תוקף דוקטרינות דתיות וחרדיות. אני מדבר כיהודי וכאדם שחי במדינת ישראל ורוצה שצאצאיו ימשיכו אף הם לחיות פה. אנחנו שוכחים שאנו מדינה קטנה וייחודית בלב מזרח תיכון ערבי, שביום מן הימים אם לא נשלים עימו, יסכן את קיומנו.

במקום שיקומו אנשי רוח, רבנים ומחנכים שיציירו את תמונת חיינו האמיתית בפני בני הנוער כולם - דתיים וחילונים - החלה להתחזק המגמה שכוחנו בבידוד, בשמירה על הזהות היהודית מפני מתנכלים.

חברי כנסת ודאי אינם עשבים שוטים. הרי הם נבחרו באורח דמוקרטי ועליהם לבטא את דעת בוחריהם. מילא שהם לא ממשיכי בן-גוריון, שניסה לחנך על ערכים ממלכתיים, על מוסר הנביאים, אבל הם גם לא מייצגי מנחם בגין, שנתן כבוד לערכים דמוקרטיים שישראל יצרה טרם כינונה. האמת המרה היא שהנבחרים שלנו נותנים רוח גבית לאלו שעכשיו מגונים מעל כל במה. שירת מואזין? שינמיך קולו. עמותות ציבוריות? נהרוס את קיומן. ערוצים חופשיים? הצחקתם אותנו. ואז, כאשר גם העולם שאוהד את ישראל מגיב על החבלה בערכים שאפיינו אותנו, אנו אומרים "אל תתחב את אפך לעניינינו".

העשבים השוטים לא ייכחדו אפילו כשיוכרזו כישות טרור ויישפטו בבתי דין צבאיים, כי הם מבטאים תופעה שיש לה רקע ואחיזה בחוגים מסוימים. עד שלא יעשה העולם הרבני את חשבון עולמו, ייפגש עם המציאות ויפנים שקיומה של מדינת ישראל תלוי על בלימה - המצב רק יחמיר. עלינו לזכור כי עשבים שוטים מרעילים את פרחי הנוי שגדלים לידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully