וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחה בקרב: יחידת מגלן - מצטיינת הרמטכ"ל לתשע"א

18.12.2011 / 18:06

יחידת העלית שלחמה בחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה קטפה את המקום הראשון ב"בית הגדודים" בתחרות היוקרתי. גם בקומנדו הימי זכו בפרס, שעליו מעיב השנה הקיצוץ בתקציב הביטחון

יחידת מגלן, הקומנדו הימי ושייטת ספינות הטילים בחיל הים הן בין כמה יחידות שזכו בפרס הרמטכ"ל להישגים בפעילות מבצעית לשנת תשע"א.

יחידת מגלן, שזכתה בתואר היחידה המצטיינת ברמה הגדודית, מוגדרת יחידת עילית, נחשבת חוד החנית של זרוע היבשה, ומתמחה בפעילות מבצעית בשטח האויב. מאז הקמתה בשנת 1986, השתתפה במבצעים מסווגים רבים, ובמלחמת לבנון השנייה, אנשיה היו הראשונים להיתקל בבונקרים מוסווים של החיזבאללה. באחד הקרבות, הצליחו במגלן לאתר מכשיר קשר על גופתו של אחד המחבלים, ובאמצעותו הצליחו קציני מודיעין בישראל לאסוף מידע רב על מיקומו של האויב ועל מהלכי הקרב של הארגון.

על היחידה מפקד כיום סא"ל א', שבמבצע "עופרת יצוקה" נפצע באורח בינוני בפעילות בשכונת עטטרה בצפון רצועת עזה. אחרי יחידת מגלן, זכו במקומות הבאים "בבית הגדודי" טייסת הפטישים, המפעילה מטוסי F-15I , המכונים "רעם", גדוד נשר של חיל האיסוף הקרבי, וגדוד שחר של פיקוד העורף.

תרגיל חטיבתי של חיל הצנחנים בצפון. דובר צה"ל
במלחמת לבנון היו אנשי מגלן הראשונים להיתקל בלוחמים המוסווים של חיזבאללה/דובר צה"ל

בקרב יחידות המילואים, נבחרה למקום הראשון חטיבה 600 של פיקוד מרכז ("נתיבי האש"), ובמקום השני נציב מחוז מרכז של פיקוד העורף. למקום השלישי הגיע אגד ארטילרי. בבית החמישי, המדרג את בסיסי ההדרכה, נמצא בה"ד חיל הים במקום הראשון, ובית הספר להגנה אווירית הוצב במקום השני. למקום השלישי הגיע בסיס האימונים של חטיבת גבעתי.

הקיצוצים בתקציב הביטחון פגעו גם בזוכים בפרס

קצין בכיר בצה"ל אמר כי יחידת מגלן הייתה פעילה מאוד בשנה האחרונה, והציגה תפוקה גבוהה בפעילות מבצעית. לדבריו, היחידה נבחרה לא רק בשל הפעילות המבצעית שעשתה אלא בשל חדשנותה והמוכנות האופרטיבית של אנשיה, ובשל תכנון כוח האדם שלה והיעילות שבה. לדבריו, יחידת מגלן פועלת בכל הגזרות, ובהיקפים משמעותיים לעומת יחידות אחרות.

בהתייחסו ליחידות המצטיינות האחרות שנבחרו לקבל את פרס הרמטכ"ל, אמר הקצין הבכיר כי הרמטכ"ל שינה חלק מהמלצות הוועדה שדירגה את היחידות, באמצעות דו"חות נתונים שקיבל וביקורים שערך בשטח. בשל הקיצוץ בתקציב הביטחון החליט הרמטכ"ל לקצץ בפרסים הכספיים שניתנו ליחידות המצטיינות: היחידות המצטיינות שזו במקום הראשון ב"בתים" השונים יקבלו 80 אלף שקלים, מחצית מהסכום שהוענק לזוכים במקום הראשון בשנה שעברה. היחידות שהגיעו למקום השני והשלישי יסתפקו בפרס צנוע יותר - בגביע ובתעודה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שייטת 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully