וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם העשירית השנה: פיצוץ בצינור הגז המצרי

ניר יהב

18.12.2011 / 11:17

שוב חבלה בצינור הגז בסיני, המוביל גז לירדן וישראל. בשנה האחרונה אירעו תשעה פיצוצים נוספים בצינור, שגרמו להפסקת הזרמת הגז לישראל. כוחות הביטחון המצריים פתחו בסריקה באזור

כלי התקשורת המצריים דיווחו הבוקר (שלישי) על פיצוץ בצינור הגז באל-עריש שבסיני, כשהפיצוץ האחרון במסוף אירע לפני שלושה שבועות בלבד. זו הפעם העשירית שבה מפוצצים אלמונים את מסוף הגז, והפעם השלישית שבה נפגע הצינור המוביל גז לישראל וירדן.

כוחות הביטחון המצריים סורקים כעת את האזור בסיוע גששים בדואים, כדי לעלות על עקבותיהם של המחבלים. עדי ראייה לפיצוץ, בו לא דווח על נפגעים, סיפרו כי הבחינו בקבוצת חמושים רעולי פנים שהגיעו למסוף, הניחו מטענים ונעלמו.

בעקבות הפיצוצים בשנה האחרונה שאירעו במסוף, הגבירה מערכת הביטחון המצרית את נוכחותה באזור ואף הציבה בו מצלמות אבטחה רבות. בחודש אוגוסט דווח כי כוחות הביטחון המצרים פתחו במבצע מעצרים בקרב השבטים הבדואיים בסיני, החשודים שעמדו מאחורי החבלות.

צינור הגז באל-עריש משמש את חברת החשמל להסקת כ-45% מכושר הייצור של תחנות הכוח של מצרים. בעקבות הפיצוצים שאירעו במסופים בסיני בפברואר 2010 הופסקה הזרמת הגז למשך כשלושה חודשים, וישראל נאלצה לרכוש גז מהשדה המתרוקן שמול חופי אשקלון,"מארי-B", ואף שקלה שימוש בסולר על מנת לא לרוקן את מאגר הגז לחלוטין. על פי נתוני משרד התשתיות, הפסקת הזרמת הגז ממצרים רשמה זינוק של פי שישה בצריכת הסולר היקר.

עוד בנושא:
סיני: הצינור המוביל גז לישראל הותקף פעם נוספת
בפעם השמינית השנה: פוצץ צינור הגז המצרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully