וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים אינם אנשי תג מחיר

חיים שיין

18.12.2011 / 9:04

בחוכמה נהג ראש הממשלה כשלא קיבל את ההמלצה להכריז על אנשי הימין הקיצוני כחברים בארגון טרור. יש קו ישר ומובהק שמחבר בין קיצוני הימין לבין האנרכיסטים בבילעין והסביבה. שניהם רוצים לפגוע במדינת ישראל ובייחוד במפעל ההתיישבות האדיר ביהודה ושומרון.

לא סביר ולא צודק להכריז רק על קיצוני הימין כחברים בארגון טרור, ולשחרר את קיצוני השמאל מהכרזה שכזו. הכרזה על השמאל הרדיקלי כארגון טרור הייתה גוררת מתקפה חסרת תקדים על הדמוקרטיה הישראלית, כולל השוואתה לאירן ולסוריה. אשר על כן עדיף שלא להכריז על שניהם ולהיאבק בהם בכלים שהדמוקרטיה הישראלית נתנה לרשויות אכיפת החוק.

מומחים לקרימינולוגיה יודעים להגיד כי בפענוח עבריינות על רקע אידיאולוגי-פוליטי וסחר בסמים, יש ללכת אחרי הכסף. לא אתפלא אם בעוד כמה שנים יתברר, להפתעת כולם, כי המימון של הקיצונים, מימין ומשמאל, נעשה במישרין או בעקיפין על ידי אותם גורמים. זהות האינטרסים בין הקיצונים מהווה תשתית סבירה להנחה בדבר מקורות המימון המשותפים.

האם צה"ל איבד את נחישותו?

הפעולות שנעשו בחטמ"ר אפרים מעוררות תמיהות וקושיות. אם השב"כ לא ידע על התארגנות של עשרות צעירים לתקוף את מחנה צה"ל ולפגוע בגדר המערכת - ראש המחלקה היהודית בשב"כ צריך להסיק את המסקנות המתבקשות. אבל יש עוד אפשרות. השב"כ העריך שמדובר בפעולות קונדס של צעירים חסרי מנוח, שבמקום ללמוד תורה עוסקים בהבלי הזמן.
צעירים מובטלים הפועלים בסגנון חסמב"ה וזקוקים נואשות לתשומת לב עקב הפרעות קשב וריכוז. אך גורמים בתקשורת החליטו להעצים את האירועים על מנת לתת חיזוק לאג'נדה של יצירת דה-לגיטימציה להתיישבות ביהודה ושומרון.

התנהלות הצבא גם היא לא מובנת. בשנים ששירתי כקצין שריון בצה"ל, אדם שהיה זורק אבן כבדה מסכנת חיים על חייל לא היה יוצא שלם משער הבסיס. כל בעל חיים שהיה פורץ, או מנסה לפרוץ, את גדר המערכת, היה משלם על כך מחיר כבד מאוד. האם צה"ל איבד את נחישותו? תמהני!

תקוותי שהנהגת הציונות הדתית לא תתנצל ולא תקבל אחריות, בלחץ התקשורת, על מעשים נבזיים של קומץ אנרכיסטים פורעי חוק שיצאו מקרב החלוצים ומגשימי הציונות במיטבה. הרי לא מדובר באחריותה של הציונות הדתית. זו ציונות שיש בה אידיאולוגיה חזונית המשולבת עם דאגה עמוקה לביטחון מדינת ישראל. בפעם האחרונה שרבנים קיבלו אחריות על מעשים קיצוניים של יחידים, הציונות הדתית שילמה, ומשלמת, מחיר כבד מאוד.

לרשויות החוק במדינה יש מספיק כלים להתמודד עם פורעי החוק והסדר הציבורי, אין צורך בהחלטות חדשות. קשה לי להבין מדוע עד היום לא נתפסו אותם אנשי תג מחיר ונוער הגבעות המואשמים במעשים חמורים ביותר. לפני שמטילים דופי בציבור שלם, יש מקום לדרוש תשובה והסבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully