וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: העימותים התחדשו - מפגינים משליכים אבנים

ניר יהב

18.12.2011 / 9:03

קהיר ממשיכה לבעור: לאחר שבסוף השבוע נהרגו 10 מפגינים ויותר מ-500 נפצעו, התייצבו המוחים נגד המשטר הצבאי באזור כיכר תחריר ומתעמתים ללא הרף עם כוחות הביטחון

העימותים בין שוטרים למפגינים בקהיר התחדשו הבוקר (ראשון). מצרים סופרת כבר את היום השלישי לסבב העימותים הנוכחי, שבו נהרגו עד כה 10 בני אדם ויותר מ-500 נפצעו. העימותים התחדשו בעיקר באזור הרחובות קסר אל-עיני ושייח' ריחאן שליד כיכר תחריר בבירה המצרית, וזאת לאחר שבמהלך הלילה שרר שקט במקום. על פי הדיווחים, המפגינים משליכים אבנים לעבר כוחות הביטחון שעושים מצדם שימוש בזרנוקי מים גדולים כדי לפזר את המפגינים.

עדי ראייה במקום סיפרו כי המפגינים, שיצאו כאמור מכיכר תחריר לעבר הרחובות הסמוכים לה, קראו קריאות נגד המשטר הצבאי כגון: "להפיל, להפיל את המשטר הצבאי", "העם רוצה להפיל את ה-'מושיר' (דרגתו של ראש המועצה הצבאית, הגנרל טנטאווי – נ.י)". במקביל דווח על התפטרות של שמונה מתוך 50 חברי "המועצה המייעצת" שהקימה לפני כשבועיים המועצה הצבאית, ואשר תפקידה הוא לסייע בניהול ענייני המדינה ובהשגת "יעדי המהפכה". ההתפטרות נעשתה במחאה על הרג המפגינים בימים האחרונים.

העימותים במקום פרצו ביום שישי בבוקר לאחר שנפוצו שמועות על מפגין מצרי שנעצר על ידי כוחות הביטחון והוכה על ידיהם. במהלך העימותים פעלו כוחות הביטחון המצרים ביד קשה כלפי מפגינים, ואתמול אף פורסמו סרטונים שבהם נראו חיילים מצרים מכים באלות שני מפגינים וכן גוררים מפגינה ומפשיטים אותה לעיני כל. הסרטונים עוררו זעם רב בקרב אנשי ציבור רבים. בכיר האופוזיציה מוחמד בראדעי אמר כי התמונות שהוצגו "מביישות".

אתמול בלילה הגיבה לראשונה המועצה הצבאית העליונה על האירועים באופן רשמי. בהודעה מטעמה נמסר: "האם אין זו זכותנו להגן על הרכוש של העם המצרי האדיר? אנו קוראים לכל מכובדי מצרים לעמוד לצדנו בהגנה על מצרים, ההיסטוריה שלה והמורשת שלה – ממנה איבדנו רבות באירועי הימים האחרונים". ראש ממשלת מצרים כמאל גנזורי תקף אף הוא את המפגינים אתמול ואמר כי זו אינה מהפכה "אלא ניסיון להרוס את המהפכה".

עוד על הנעשה במצרים:
אתמול: שוטרים היכו באלות מפגינים מעולפים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully