וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום לגלידה מונטנה? מתחם בילוי חדש ייפתח בנמל ת"א

רז סמולסקי

17.12.2011 / 5:00

מנכ"ל חברת אתרים, האחראי על הפרויקט: דייר מוגן זה עסק משפחתי שנבנה בעשר אצבעות, הגענו עם כולם להסדר

בסוף השנה הבאה צפוי להיפתח מתחם בילוי חדש בנמל תל אביב. מדובר במתחם שפועלים בו כיום גלידה מונטנה, מוסכים ואולמות תצוגה של חברות מטבחים וקרמיקה. המתחם נמצא בבעלות חברת אתרים, חברה בבעלות עיריית תל אביב והממשלה, שמנוהלת על ידי איתמר שמעוני.

חברה אחראית גם על רצועת חוף הים של העיר, מיפו עד גבול הרצליה, כולל נמל תל אביב, המרינה, מזנונים, חופים, חניונים תחנות דלק ומתחמי בילוי. בתחילת השנה רכשה אתרים את המתחם, ששטחו 70 דונם, מקק"ל והסוכנות היהודית תמורת כ-100 מיליון שקל. על השטח קיימים מבנים בהיקף של כ-20 אלף מ"ר.

"מתוך השטחים הבנויים, 10,000 מ"ר מוחזקים על ידי דיירים מוגנים, שמרביתם מוסכים, ועוד 10,000 מ"ר מושכרים לאולמות תצוגה של חברות מטבחים, קרמיקה ואולם אירועים", מסביר שמעוני.

גלידה מונטנה בצפון תל אביב. ברני ארדוב
הביתן הישן של גלידה מונטנה בנמל ת"א/ברני ארדוב

איך התמודדתם עם הדיירים המוגנים?

"היו שייעצו לי להפחיד את הדיירים המוגנים עם עורכי דין ובתי משפט. אבל צריך להבין שדייר מוגן זה עסק משפחתי שנבנה בעשר אצבעות. מדובר במקרים שצריך לנהוג בהם ברגישות.

"כדי לא ליצור התנגדויות ולזרז את הפרויקט הסברתי להם את האופציות: הראשונה, לפנות אותם תמורת פיצוי לפי הערכת שמאי. כמו כן, הצעתי למוסכים לשנות את סוג העסק לייעוד אחר כמו מסעדה או בית קפה.

"אנחנו נשקיע את הכסף בשיפוץ המבנה וההתאמות שלו, ואחרי זה נפרסם מכרז למפעיל - ומי שיזכה בו ישלם שכירות שתחולק בין הדייר המוגן לבין חברת אתרים. הם יישארו דיירים מוגנים ל-15 שנים עם הכנסה של נכס מניב. זו נוסחה שעבדה עם רוב הדיירים, ומי שלא הגענו איתו להסדר כזה, קיבל פיצוי כספי של 4-10 מיליון שקל".

מה יהיה שונה בין המתחם הזה לנמל?

"אנחנו מכוונים למתחם שעובד בפעילות יום, עם מעט פעילות לילה, כדי לא לפגוע בנמל. בימים אלה אנחנו נמצאים בתהליך של בחירת חברת ייעוץ אסטרטגי עבור המתחם כדי להפוך אותו למתחם בילוי ייחודי. יהיה בו בעיקר מסחר, מעט פעילות תרבותית והפעלות לילדים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מה עלות הפרויקט?

"שדרוג התשתיות במקום יעלה כ-30 מיליון שקל ושיפוץ חזיתות המבנים יעלה עוד כמה עשרות מיליוני שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully