וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שבועות מוצלחים: שבוע של ירידה בוול סטריט

נמרוד הלפרן

16.12.2011 / 23:38

זינגה ירדה ב-5% ביום המסחר הראשון; התשואה על האג"ח הממשלתיות בארה"ב בשפל של חודשיים וחצי; RIM נפלה ב-11% עקב דחיית השקת בלאקברי החדש

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בעקבות אישור תוכנית צנע באיטליה שנועדה לסייע לכלכלה השלישית בגודלה בגוש היורו להתמודד עם משבר החוב, ולאחר שמדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי, וחיזק בכך את הערכת הבנק הפדרלי לפיה האינפלציה אינה מתגברת. עם זאת, במהלך יום המסחר התמתנו העליות לאחר שחברות דירוג האשראי פיץ' הורידה את תחזית הדירוג של צרפת ל"שלילי" והזהירו מפני שקיעת גרמניה במיתון. עם זאת, בסיכום שבועי השלימו בורסות וול סטריט ירידה ראשונה זה שלושה שבועות.

מדד נסגר כמעט ללא שינוי. מדד S&P 500 אשר כבר עלה במהלך המסחר ב-1.3%, נסגר בעלייה של 0.3% - עלייה יומית שנייה ברציפות - אולם ירד בסיכום שבועי ב-2.9%. מדד נאסד"ק הוסיף 0.6% אך נפל בסיכום שבועי ב-3.5%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.06% לרמה של 1.85% - לאחר שבמהלך המסחר נפלה לרמתה הנמוכה ביותר זה למעלה מחודשיים.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש נובמבר בעקבות ירידה במחירי הבנזין, לאחר ירידה של 0.1% בחודש הקודם, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.1%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2% - יותר מתחזית הכלכלנים לעלייה של 0.1%.

לעומת חודש נובמבר 2010 עלה המדד ב-3.4% - העלייה השנתית המתונה ביותר מאז אפריל. מדד הליבה טיפס ב-2.2% ב-12 החודשים החולפים, העלייה החדה ביותר מאז אוקטובר 2008.

מדד המחירים לצרכן, המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) ללא מחירי המזון והאנרגיה - המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - עלה באוקטובר ב-0.1% לאחר שנותר ללא שינוי בחודש הקודם. לעומת אוקטובר 2010 עלה המדד ב-1.7% - הקצה התחתון של טווח תחזית האינפלציה ארוכת הטווח של הבנק הפדרלי של 1-7%-2%.
בית הנבחרים בארה"ב אישר ברגע האחרון את תקציב הממשל, הכולל קיצוצים בגובה טריליון דולר, ומנע בכך השבתה של השירותים הממשלתיים בארה"ב.

בית הנבחרים אישר את התקציב ברוב של 296 תומכים ו-121 מתנגדים, ברגע נדיר של אחדות פוליטית בין המפלגות הדמוקרטית והרפובליקאית. המחוקקים מתכוונים כעת לגבש במסגרת חקיקה נפרדת פשרה לגבי סוגיית הטבות מס לעובדים ומעסיקים והטבות למובטלים, אשר עמדו במוקד המחלוקת על אישור התקציב.

בעקבות אישור התקציב על ידי בית הנבחרים צפוי הסנאט להצביע מחר על אישור בתקציב, ולסלול בכך את הדרך לאישורו בחתימת הנשיא ברק אובמה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully