וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס קל התרסק בעיר מודיעין, שני בני אדם נהרגו

המטוס ניסה ככל הנראה לבצע נחיתת חירום בשדה מחוץ למודיעין, אך התרסק ברחוב מנחם בגין בעיר. שני בני אדם נהרגו בהתרסקות

זק"א

(צילום: אבי יעקובויץ, זק"א; עריכה: יותם בן-דוד)

מטוס קל אזרחי התרסק בצהריים (שישי) ברחוב מנחם בגין שבמודיעין. ממד"א נמסר כי שני גברים ששהו במטוס נהרגו בהתרסקות, שעה שהמטוס פגע ברכב חונה. ההרוגים, ששמם הותר לפרסום, הם אלחנן שמואל, בן 55 ממודיעין, שהטיס את המטוס ושמשון רוזן, בן 60 מתימורים ואלוף-משנה במילואים, אשר בעברו היה מפקד בסיס בחיל האוויר. אחד מבניו של רוזן נמצא בשעה זו בניו זילנד, והמשפחה פועלת בשיתוף אנשי משרד החוץ בכדי לאתר אותו. ניידת מד"א פינתה את גופות ההרוגים. שרידי המטוס מוטלים עדיין ברחוב, ומטופלים בידי מנהלת התעופה ומכבי האש. נסיבות התאונה נחקרות.

אלעד שמעונוביץ, דובר עיריית מודיעין, אמר לוואלה! חדשות כי "המטוס ניסה לבצע נחיתת חירום בשדה ליד העיר, אך לא הצליח והוא התרסק בסמוך לרחוב מנחם בגין, שבקצה אחת השכונות המזרחיות שבעיר. כולנו בדרך לשם". עוד דווח כי בעקבות התאונה נוצרו פקקים כבדים והעירייה מבקשת מהאזרחים לא להגיע למקום.

שמוליק סגל, מפקד זק"א מודיעין, אמר כי "מדובר באירוע קשה מאוד. הגעתי עם צוות זק"א למקום, כששברי המטוס היו במרכז הכביש ובתוכו היו שתי גופות ההרוגים. צוותי כיבוי סייע לנו לחלץ את גופות ההרוגים, ורופא של מד"א אישר את מותם. צוות זק"א מודיעין פועל בזירת ההתרסקות באיסוף הממצאים הרבים. למרות האסון הגדול היה נס גדול שהמטוס לא התרסק על רכב עם נוסעים".

"מראות קשים, חשבנו שמדובר בפיגוע"

מפקד תחנת מודיעין, רב פקד יורם ברינה סיפר כי "קיבלנו עשרות טלפונים מאזרחים תושבי השכונה על מטוס אולטרה-לייט שחג באוויר וכתוצאה לא ברורה נחת נחיתת אונס והתרסק. המטוס מרוסק לחלוטין. יש שני הרוגים שפונו, וכפי הנראה מדובר בטייס ובעוד נוסע. מנהל תעופה אזרחי יבדוק את הדברים כדי להגיע לחקר האמת של מה קרה. המטוס חג בוואדי מספר סיבובים. רכב אחד נפגע קל מזכוכית שנפגעה ותיפוף בפח. לא נפגעו תושבים".

זיאד, עד ראייה שעובד סמוך למקום ההתרסקות סיפר כי הוא היה מרוחק מטרים ספורים מהמטוס בשעה שהתרסק. לדבריו, "ראינו את המטוס עושה סיבוב. לא ידענו מה קרה לו, ובסיבוב השני הוא פתאום התרסק בבת אחת. אחרי שראינו את זה הבאנו מהמשרד שלנו חמצנים של כיבוי".

יעקב, עד ראייה תושב המקום, סיפר על ההתרחשות ואמר כי "כשהמטוס נפל נשמע בום חזק, חשבנו שזה פיגוע. תוך דקות ספורות הגיעו צוותי ההצלה בגלל שכנים שהתקשרו למשטרה עוד לפני הנפילה, מפני שהטייס טס נמוך מאוד, כמעט בגובה הבניינים, ובסוף הוא נפל כמו אבן". על המראה הקשה בזירה אמר כי "ראינו מטוס מרוסק לחלוטין עם שתי גופות שלחלוטין לא היו להן סיכוי. מראה קשה מאוד. אני איש חיל האוויר לשעבר, אז זה קשה לי עוד יותר. להערכתי מדובר בתקלה טכנית שבגינה הטייס ניסה להימנע מלהתרסק על בנייני המגורים, וייתכן כי זה מה שעלה להם בחייהם".

בחודש אפריל נהרגו ארבעה בני אדם בהתרסקות מטוס אזרחי קל בשדה התעופה בבית הספר הטכני בחיפה. ההתרסקות אירעה במהלך נחיתת אונס שביצע הטייס בעקבות תקלה במנוע. ההרוגים הם מדריך הטיסה, דוד בכור בן 64 מקריית ים, ושלושה מחניכיו. מחקירה ראשונית עלה כי בכור זיהה תקלה במנוע מיד לאחר ההמראה וניסה לבצע נחיתת חירום. המטוס הנמיך לנחיתה אולם התנגש בעצים שעמדו בסמוך למסלול. מהפגיעה בקרקע נהרגו יושבי המטוס.

בחודש מרץ האחרון התרסק מסוק מדגם ססנה 172, שיצא מהרצליה לכיוון ראש פינה. הטייס והנוסע נהרגו. באמצע הדרך דיווח הטייס על תקלה במנועו למגדל הפיקוח בראש פינה וניסה לנחות במקום, אך התרסק כשלושה קילומטרים לפני הנחיתה. מי שזיהה כי המטוס נעלם מהרדאר הם אנשי מגדל הפיקוח בשדה התעופה שהזעיקו את כוחות ההצלה למקום. המסוק התרסק בשטח סלעי לא מיושב סמוך לבסיס צה"ל בקרבת הירדן הההרי, שהגישה אליו קשה, כשלושה קילומטרים לפני הנחיתה.

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני

עוד בנושא:
שני הרוגים בהתרסקות מטוס קל ליד מחניים
ארבעה הרוגים בהתרסקות מטוס קל בחיפה

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully