וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: הצתת המסגד - הכרזת מלחמה על הפלסטינים

ניר יהב

15.12.2011 / 12:20

ברשות הפלסטינית מגיבים בחריפות להסלמה באירועי ההסתה והטרור היהודי במקומות הקדושים. מלשכתו של יו"ר הרשות נמסר כי ממשלת ישראל אחראית להצתת המסגד הבוקר, וכי על העולם להתערב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

מתגברים הגינויים להצתת המסגד הבוקר (חמישי) בבורקה. ברשות הפלסטינית מגיבים בלשון חריפה ביותר, רואים בממשלת ישראל אחראית לפעולות הטרור היהודי המתגברות. תושבי הכפר הזועמים אף רגמו באבנים את כוחות הביטחון והשוטרים שהגיעו למקום אחרי התקרית.

נביל אבו רודינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי הצתת המסגד בכפר בורקה, ליד רמאללה, מהווה "הכרזת מלחמה מצד המתנחלים נגד הפלסטינים". בנוסף, אמר אבו רודינה כי האחריות להצתת המסגד מוטלת על ממשלת ישראל, וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב כדי להפסיק את המתקפות. גם מושלת רמאללה, לילא רנאם, ביקרה במסגד השרוף וגינתה את הצתתו. היא הבטיחה להעביר תקציב לשיפוצו, בהוראה ישירה מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקומה השלישית במסגד שספגה את מירב הנזק מההצתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פלסטינים דיווחו מוקדם יותר הבוקר כי מתנחלים הציתו את המסגד הגדול שבכפר, סמוך למגרון, והסבו לו נזק גדול. מסתמן כי מדובר בנקמה על פינויים לפנות בוקר והרס קרוואנים במצפה יצהר, שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית. על קירות המסגד שהוצת רוססה הכתובת: "מצפה יצהר מלחמה".

כתובות נאצה במחסום צה"לי: "נאצים"

ראש מועצת הכפר בורקה, עבד אל-קאדר אבו מאהר, שוחח עם וואלה! חדשות, ואמר כי בשעה 4:00 בבוקר הגיעו מתנחלים לכפר, והציתו את המסגד הגדול שבמקום. "ראינו עשן מיתמר מהמסגד. הגענו לשם, וראינו שנשרף חלק גדול ממנו, כסאות שולחנות", אמר.

אבו-מהר מעריך כי "מדובר במתנחלים מגבעת אסף או ממגרון, משום שאלה ההתנחלויות הסמוכות. "זו לא התקפה ראשונה על הכפר שלנו, אנו חווים התקפות יומיומיות מצד המתנחלים. שורפים לנו מכוניות, מנפצים שמשות, זה דבר רגיל", סיפר. "אנחנו רוצים לחיות בשלום עם ישראל".

במקביל, אותרו הבוקר כתובות נאצה על מחסומי בטון של צה"ל בצומת תפוח, סמוך לשכם, ואדם אחד נעצר בחשד לריסוסן. במקום נכתבו סיסמאות "תג מחיר" ואת המילה "נאצים". טרם ידוע אם יש קשר לפעולות נוספות ביממה האחרונה, בהן הצתת מסגד אתמול ברחוב שטראוס בירושלים.

על קירות המסגד, הקיים כבר כ-800 שנה, רוססו כתובות נאצה נגד ערבים ונגד הנביא מוחמד. בין היתר נמצאו על קירות המסגד הכתובות "מצפה יצהר", "מוחמד מת" ו"תג מחיר-רמת גלעד".

טרור יהודי - כותרות נוספות
הבוקר - הצתה בבורקה, אחרי הפינוי ביצהר
אתמול - מסגד הוצת בירושלים: "מוחמד חזיר"
חשד: הפעולות קשורות לפינוי הבתים ביצהר
קצין בכיר: מול מעשים כאלה - אין פשרות

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully