וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עציר ביטחוני הסליק בגבס 3 טלפונים ניידים, ונתפס

15.12.2011 / 6:49

עם הגעתו לכלא עופר, עבר העציר בדיקת מתכות, שהעלתה את חשד הסוהרים. הוא נלקח לבית חולים, רופא הסיר גבס שעל ידו - וחשף את המכשירים האסורים. באחרונה איתרו שב"ס 200 טלפונים

עציר ביטחוני שהגיע למתקן הכליאה "עופר" נתפס שלשום (שלישי) לפנות בוקר, שעה שניסה להבריח מכשירים סלולריים למתקן, עם הגעתו. העציר הובל למתקן הסמוך לירושלים יחד עם מספר עצירים נוספים, בליווי צוות של משמר הגבול. אחד העצורים, שהיה מגובס בידו, החל לעבור את תהליך החיפוש והבדיקה כשהמגנומטר בו עבר התריע על חפץ מתכתי בגופו. לשאלת הסוהרים השיב העצור כי הוא נפצע לאחרונה וידו נשברה. לטענתו, הצפצוף נבע משתלי פלטינה הנמצאים בגופו. צוות בית הסוהר ביקש מהעצור להציג מסמכים רפואיים התומכים בגרסתו, אך לא היו בידיו כאלה. התנהלותו עוררה את חשדם של הסוהרים, והם החליטו לשלוח אותו לבצע צילום רנטגן, על מנת לבדוק האם מתחת לגבס מסתתר חפץ חשוד.

שוטרי מג"ב ליוו את העציר לבית חולים בעיר, שם נערך לו צילום. תמונת הרנטגן העלתה, כפי שחשדו בשרות בתי הסוהר, כי בתוך הגבס שעל ידו הוחבאו שלושה עצמים חשודים. בשלב זה ביקשו השוטרים מהרופא להסיר את הגבס. מתחתיו התגלו שלושה מכשירי טלפון סלולאריים, עטופים בנייר העתק, כדי להקל על המעבר במגנומטר. האיש נלקח לחקירה, שם הודה כי ביצע את העבירה שבשמה נעצר מלכתחילה על מנת להיעצר ולהבריח את הפלאפונים לעצירים הביטחוניים בתוך בית הסוהר.

לא מדובר בניסיון ההברחה הסלולרי היחידי בשב"ס בימים אלה. לפני מספר ימים התגלה כי אסיר מכלא מגידו שבר את ידו בכוונה על מנת לצאת לטיפול בבית החולים, על מנת להבריח בתחתוניו ארבעה מכשירים סלולריים בשובו. במקרה נוסף, לפני כחודש, נתפסו 100 כרטיסי SIM בחגורה של ילדה בת שבע, שבאה לבקר את אביה, אסיר ביטחוני השוהה בכלא קציעות. לפני כחודשיים התגלה מכשיר סלולארי שהוחבא בתוך חיתול של תינוק במתקן הכליאה עופר. המגמה ברורה - שיטות ההברחה הולכות ומשתכללות.

שב"ס נלחם באופן קבוע בניסיונות להבריח מוצרים שונים לתוך הכלא, כשהיעד העיקרי הוא מניעת הכנסת סמים ומכשירים סלולאריים. מכשירי טלפון סלולאריים והמוצרים הנלווים אליהם הם מצרך מבוקש בקרב האסירים הביטחוניים, המחפשים חדשות לבקרים דרכים יצירתיות להברחתם אל בין כתלי בתי הכלא. רק בחודשים האחרונים נתפסו כ-200 טלפונים סלולאריים, אותם ניסו האסירים וקרובי משפחתם להעביר לתוך בתי הסוהר.

החשש העיקרי בשב"ס הוא כי באמצעות הטלפונים הסלולריים, ימשיכו האסירים הביטחוניים לתכנן פיגועים נגד מטרות ישראליות. כמו כן, חוששים במערכת הביטחון שארגוני הטרור ינסו לגייס אסירים שנמצאים לפני שחרורם, באמצעות המכשיר. על מנת למנוע את התרחיש מונעים בשירות בתי הסוהר את החזקתם של טלפונים סלולאריים ללא פיקוח, ועושים מאמצים לחסום את הרשתות הסלולאריות. יחד עם זאת, בשירות בתי הסוהר מעריכים כי בחזקת האסירים הביטחוניים נמצאים מספר טלפונים סלולאריים שטרם אותרו.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully