וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים יוצאי יחידות קרביות נעדרים בבוליביה

טל שלו

14.12.2011 / 19:42

המטיילים יצאו ל"טרק" בג'ונגל השוכן כ-25 קילומטרים מצפון-מזרח לבירה לה-פז ב-19 בנובמבר ומאז נעלמו עקבותיהם. צוותי החילוץ שנשלחו לאזור נתקלים בתנאי שטח קשים ומזג אוויר סוער

שני מטיילים ישראלים שמטיילים בבוליביה שבדרום אמריקה מוגדרים כנעדרים. חברת כלל ביטוח שמבטחת את השניים הודיעה הערב (רביעי) כי השניים היו אמורים לסיים טיול לפני מספר ימים ומאז נעלמו עקבותיהם. המשפחות של השניים מסרו כי בניהם לא שבו מהטיול וצוות איתור וחילוץ של חברת הביטוח יצא למקום, שם, בתיאום עם השגרירות הישראלית בלה-פז נעשים מאמצים לאתר את השניים. כמו כן נמסר כי באזור שוררים תנאי מזג אוויר קשים והגשמים העזים מקשים על החיפושים. במשרד החוץ אישרו את הפרטים ומסרו כי הם פועלים לאיתור הנעדרים יחד עם חברת הביטוח.

ישראל ישי, מנכ"ל משותף של חברת החילוץ סיטל השותפה בחיפושים סיפר לוואלה! חדשות כי שני הצעירים, יוצאי יחידות קרביות בני 23-24, יצאו מלה-פז ב-19 בנובמבר ונכנסו לג'ונגלים במרחק 250 קילומטרים מצפון-מזרח ללה-פז, בין ה-20-22 לנובמבר. ישי הדגיש את תנאי השטח הקשים באזור "מדובר בשטח שכולו ג'ונגלים, קשה מאוד לניווט ויורדים גשמים כל הזמן, לכן גם יש לנו קשיים בפעילות. אחד הצעירים לפני נסיעתו אמר כי הטרק יימשך כשבועיים ואילו השני סיפר לבני משפחתו כי הוא יארך 3 שבועות, לכן נוצר ערפל לגבי מועד החזרה הצפוי של שני המטיילים מהטיול".

הוא סיפר כי בקרב אחת המשפחות התעוררה דאגה, והיא פנתה לחברה לפני כשבוע. "שני צוותים של החברה יצאו לשם ואנו פועלים בשני מישורים - כוח אחד פועל בתוך הג'ונגל וכוח שני פועל בנהר. הלילה ומחר נתגבר את כוח האדם ועוד צוות ייצא מישראל לבוליביה. סה"כ פועלים בשטח כרגע כ-25 בני אדם מטעם החברה, בניסיון לאתר את הנעדרים". ישי העריך כי בשל אופי השטח הקשה, ייתכן "שאחד מהם שבר רגל, אך אין להם שום דרך להודיע על כך, כי אין באזור שום תשתית של תקשורת".

בחודש אוגוסט השנה נהרגה בהודו צעירה בת 27, עינת תבורי, כתוצאה מנפילה מצוק בעת שטיילה באזור עמק פארווטי בצפון המדינה. שבועיים לפני כן נהרגה מרים שושנה שפק, תושבת ראשון לציון בת 58, במהלך טיול רפטינג בצפון תאילנד, כ-60 קילומטרים מצ'אנג מאי. שפק נפלה במהלך השיט וגופתה נמצאה מאוחר יותר. באותו היום ממש, בגיאורגיה, נהרגה בהירה נואמה בת ה-58 מקריית אתא בהתנגשות בין מיניבוס תיירים לבין משאית בכביש ראשי במרחק של כ-250 קילומטרים מבירת המדינה, טביליסי, כאשר המיניבוס ועליו תיירים ישראלים בטיול מאורגן של חברת "דרכים" התנגש חזיתית במשאית שסטתה ממסלולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור בבולוביה בו ככל הנראה נמצאים שני הנעדרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully