וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר שהטריד קטינות בפייסבוק יואשם באונס?

גלעד גרוסמן

14.12.2011 / 18:30

אונס וירטואלי? נבדקת אפשרות לייחס עבירה של אונס לגבר ששידל קטינות באיומים דרך האינטרנט לבצע בעצמן מעשים מגונים, למרות שלא פגש בהן. פרקליטתו: תקדים בעל השלכות שלילות

המשטרה עצרה לפני כשבוע גבר בן 51 מאזור המרכז בחשד לביצוע מעשים מגונים במספר רב של נערות בנות 12-14 אותן הכיר באינטרנט. כעת נבחנת האפשרות לייחס לו גם עבירה של אונס, וזאת למרות שמעולם לא פגש את הקטינות.

על פי החשד, החשוד הציג עצמו בכזב כנער בן 15 בשם "בן", ושם בפרופיל שלו באתרים שונים תמונות פיקטיביות. המשטרה חושדת שהוא שכנע חלק מהקטינות לבצע בעצמן מעשים הכלולים בסעיף האונס, וחוות דעת שגובשה בנושא בעבר קובעת כי ניתן לייחס לחשוד מעשה אונס במקרה שכזה. זאת, מכיוון שהחוק קובע שמי שגרם לאדם אחר לבצע מעשה אונס, אחראי באותה המידה.

על פי החשד, שידל החשוד את הקטינות לבצע בגופן מעשים בעלי אופי מיני מול מצלמת אינטרנט, וכן איים על הקטינות שאם לא ישתפו אתו פעולה, יחשוף פרטים אינטימיים אודותיהן בפני הוריהן. בתחילה חשדה המשטרה כי באחד המקרים אף הזמין את אחת הילדות לביתו, ואנס אותה, אך ככל הנראה, חשד זה התבדה.

"החשדות ראשוניים"

בשלב זה החקירה טרם הסתיימה, וחומר החקירה עדין לא הועבר לידי הפרקליטות, שהיא זו שתחליט בסופו של יום באיזה סעיף להאשים את החשוד, אם בכלל. פרקליטתו של החשוד, עורכת הדין קטי צווטקוב מהסנגוריה הציבורית, אמרה בתגובה כי "החשדות מאוד ראשוניים מבחינת סעיפי החקירה, ונראה לי שיש ניסיון להחשיד אותו בצורה תקדימית באונס במרמה דרך האינטרנט". לדבריה, זהו צעד לא ראוי, שעלולות להיות לו השלכות רוחב שליליות בכל הקשור ליחסים בין בגירים באינטרנט. "אנחנו יכולים להגיע למצב שכל אדם שמישהו שאמר שהוא יפה או שהוא רווק, יואשם באונס במרמה במפני שהוא שיקר, וזאת מבלי שפגש את המתלוננת", אמרה.

החקירה בנושא התחילה לפני מספר שבועות בעקבות תלונה של אב מאזור המרכז שהבחין כי ביתו בת ה-12מנהלת ברשת "פייסבוק" שיחות בעלות אופי מיני בוטה עם נער בן 15 העונה לשם "בן". חוקרי להב 433 עצרו את החשוד ביום שלישי שעבר, והוא הודה בחקירתו בחלק מהעבירות המיוחסות לו.

עוד בנושא

חשד: התחזה לנער ברשת - וביצע עבירות מין בילדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully