וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להחזיר את "מוראה של מלכות"

דן מרגלית

14.12.2011 / 9:32

לפני כמה חודשים נפגשתי עם מאיר ברטלר, ממנהיגי נוער הגבעות. הוא בא ביוזמתו בראש קבוצה קטנה וקבל מדוע תיארתי את "נוער הגבעות" כפורעי חוק או בריונים. אמנם יש גם כאלה, אמר, אבל לא הוא וחבריו, המקפידים על הכללים ומכבדים את החוק. הוא ביקש כי בעתיד אשוחח עימו ברצותי לכתוב עליו ועל שכמותו.

אתמול טילפנתי אליו, וברטלר לא ענה. השהה במעצר ובחקירה במתקן משטרתי? האם התבצר באתר נוצרי ליד יריחו? הדי שיחתנו בבית קפה בצפון תל אביב כמו הלכו ונמוגו.

אתמול כולם התייצבו לגנות את ההתפרעות - מי בפה מלא ומי כמי שכפאו שד; מי שאמר כי לא ראה שנאה כה יוקדת כלפי חיילי צה"ל כפי שנצפתה בעיני המתפרעים, ומי שלא פסח על ההזדמנות למצוא בממשלה או בחלק משריה גורם המצדיק חלקית את מהלכי העבריינים, שחדרו לבסיס צבאי ולאזור המפורז בין ישראל לבין ירדן.

המילים נאצלות והטפת המוסר במקומה, אבל הן כאין וכאפס לעומת הצורך לפעול בנחישות. מי שחדר בעד גדר ויידה אבן בחיילי צה"ל ופעל להכשיל שוטר, חייב להיענש על כך. עונש כבד ובהקדם. בלי כחל וסרק, בלי "מצד שני" ובלי קריצת עין.

ברור שברטלר והאחרים לא פעלו בהיסח דעת. זה כמה חודשים שהמתיימרים להיות נציגיהם עוסקים בשיסוי נגד התקשורת וחופש הביטוי ובית המשפט העליון. זה לא גובל בהסתה. זו הסתה לשמה. היא משפיעה על נוער הגבעות, המוצא לעצמו היתר להפוך את החיים במדינה לתוהו ובוהו.

הם אינם הקיצונים היחידים בישראל העושים כאוות נפשם, כל "מה שבא לנו", כלשונם. יש גם אחרים. אבל התפשטות התופעה גם בגזרות אחרות אינה מולידה היתר לברטלר ולחבריו, ואם מבקשים "האחים הכתומים" בהתנחלויות לטעון כי אין להם דבר עם נוער הגבעות, זו ההזדמנות ליצור את החיץ, את הבידול.

לכן יש צורך להחזיר לחיים הציבוריים את "מוראה של מלכות", שבלעדיה תיראה מדינה שלמה כשטח הפקר. למען חינוכם של הבריונים ולהגנת שלום הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully