וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותק, הפילה המבוגרת ביותר בגני החיות בעולם, הלכה לעולמה

14.12.2011 / 0:07

מותק, פילה שחיה בספארי רמת גן, מתה בגיל 50 המופלג. רבים ממטפליה המסורים בכו כששמעו שהפילה הוותיקה אותה הכירו שנים איננה עוד

אתמול בבוקר (ג'), מתה בספארי רמת גן הפילה מותק בגיל 50, כשהיא בעצם הפילה המבוגרת ביותר בגני החיות בעולם. מותק, פילה שהובאה מטנזניה וסבלה רבות מכיבים ומדלקות ברגליה, נמצאה מתה בבית הלילה שלה על ידי מטפליה המסורים שדאגו לה שנים ארוכות. תחושת צער גדול ירדה על הספארי, ורבים מהעובדים אף פרצו בבכי לשמע דבר מותה.

כיוון שמאז ומעולם סבלה מותק מבעיות ומפצעים, נהגו המטפלים, בסיוען של מטפלות אלטרנטיביות, למרוח על כפות רגליה משחה מיוחדת שרקחו עבורה. מותק עצמה בחרה את מרכיבי המשחה, לאחר שבבית הלילה שלה פוזרו מספר תמציות ריח שהופקו מצמחים. התמציות שנבחרו למשחה היו רק אלו שמותק עצרה לידן לאחר שהריחה אותן וניכר שאהבה את ריחן.

בנוסף, לאחר שהמטפלות הכינו עבורה את המשחה, הן הכניסו אותה לבור בחצר, ומותק, שטיילה בחצר, מצאה את הבור, הכניסה את החדק שלה, לקחה מהמשחה ומרחה על רגלה הפגועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחרה בעצמה את התמציות שהרכיבו את המשחה בה טופלה. מותק בזמן טיפול ברגלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלוש השנים האחרונות הפילה מותק עברה אימון יומיומי יחד עם הפילות האחרות בחצר, ולמדה להרים את רגליה ולאפשר למטפלים הצמודים ולמאמנות לטפל בהן. תהליך האימון איפשר למטפלים לסייע למותק ללא טשטוש והרדמה, כפי שהדבר נעשה לפני תקופת האימון. האימון נעשה דרך קיר אימון מיוחד שאיפשר לפילים לקבל טיפול וגם יצר הגנה בינם ובין המטפלים.

בתקופה האחרונה, כיוון שמצב רגלה הורע, עטפו אותה המטפלים בחום, אהבה והרבה טיפולים במשחות, באנטיביוטיקה ועוד. במהלך כל הימים הללו המטפלים לא משו ממנה, והיא נתנה להם להתקרב אליה ללא סורגים וקיבלה ברוגע את כל הטיפולים להם נזקקה. הנהלת הספארי ביקשה להקל על מצוקתה, ורכשה עבור בית הלילה שלה משטח גומי מיוחד שיקל עליה ומזרן עבה, עליו תוכל להישען. המטפלים דאגו להכניס את רגלה לתוך אמבטיה של פולידין, מי מלח וחומרים טבעיים, ובהדרגה הגיעו לשלב בו עמדה קרוב לשעה כשרגלה טבולה בנוזלים הרפואיים.

כאמור, מותק נמצאה מתה בבית הלילה שלה. הפצעים והדלקות הכריעו את גופה. מטפליה הצמודים הגיעו להיפרד ממנה, ורבים מהם בכו כששמעו שהפילה הוותיקה אותה הכירו שנים איננה עוד. מותק נקברה בשולי השטח האפריקני הפתוח.

מת גם הכלב הכי מבוגר בעולם בגיל 26

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עברה טיפולים רבים. מותק, כשרגלה טבולה באמבטיה של פולידין, מי מלח וחומרים טבעיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצעים והדלקות הכריעו את גופה. מותק/מערכת וואלה!, צילום מסך

צילומים: טיבור יגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully