וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם נוספת: הספרייה בקריית שמונה נלחמת על חייה

קובי דוד

13.12.2011 / 18:02

בחודש יוני האחרון התחייבה העירייה להעביר את התקציבים שיצילו את הספרייה העירונית בקריית שמונה. הכספים לא הועברו וכעת איום הסגירה מרחף פעם נוספת מעל הספרייה

מאבקה לחיים של הספרייה העירונית בקריית שמונה מסרב להסתיים. בדיון שהתקיים אתמול (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת, התחייבה עיריית קריית שמונה לשלם סכום של 200 אלף שקל כדי להבטיח את המשך פעילותה של הספרייה גם בעתיד. אך אם עד סוף חודש דצמבר לא תעמוד העירייה בהבטחתה, למפרק הזמני שמונה מטעם בית המשפט, עו"ד אודי רז, לא תהיה ברירה והוא יפעל להגשת בקשה לסגירת הספירה.

הפגנה על סגירת הספרייה העירונית בקרית שמונה בשבוע הספר, יוני 2011. משה אסרף, ג'יליס
"לכל הפחות מדובר בהתנהלות לא ראויה של העירייה". הספרייה העירונית בקריית שמונה/ג'יליס, משה אסרף

בחודש יוני האחרון עמדה הספרייה בסכנת סגירה יחד עם מוקדי תרבות נוספים בעיר. בית המשפט המחוזי נכנס לתמונה ומינה מפרק זמני שיפעיל את הספרייה. עיריית קריית שמונה התחייבה מצידה לממן את פעילות הספרייה לשנה הנוכחית, בסכום של 35 אלף שקל מדי חודש, אך במהלך חצי השנה האחרונה העירייה לא עמדה בהתחייבותה כלפי המוסד החינוכי. המפרק הזמני, עו"ד אודי רז, החליט לזמן את הנהלת העירייה אל בית המשפט במטרה להגיע לפשרה בעניין.

עו"ד רז טען בפני וואלה! חדשות כי "לכל הפחות מדובר בהתנהלות לא ראויה של העירייה במהלך חצי השנה האחרונה. החל מהדיון האחרון התחלתי במסכת ארוכה של ניסיונות רבים במטרה לקבל מהם את הכסף עם לא מעט הצהרות שהם יעמדו בתשלום. עד כה לא קיבלנו שקל אחד". רז הוסיף כי "חשוב לציין כי העירייה התחייבה לשלם את הכסף על פעילות הספרייה לשנת 2011, אם הסכום המדובר לא ישולם לא יהיה מנוס מסגירת הספרייה".

"לעירייה אין תקציב מיוחד עבור הספרייה"

עו"ד משה רותם, המייצג את עיריית קריית שמונה, טען מצדו כי "במסגרת הבנות שהתקבלו בין הצדדים בחודש יוני 2011 הוסכם שימונה מנהל תפעולי מטעם העירייה שידאג להעביר את הכסף לניהול השוטף, אולם, לטענת העירייה היא לא קיבלה מהמפרק כל דיווח על הוצאות ותשלומי שכר הנגזרים מפעילות הספרייה. חלקה של העירייה יתבצע על פי מה שנקבע בבית המשפט".

במאבק כנגד סגירת הספרייה השתתפו מרבית מתושבי העיר שהפגינו למען זכותם הבסיסית לקיים מוסד חינוכי ונחוץ בדמות ספרייה עירונית. אחד מראשי המאבק למען הספרייה, אביחי שטרן התלונן כי "עיריית קריית שמונה, כהרגלה בקודש, נמנעת מהעברת כספים שהיא חייבת להעביר גם על פי חוק ודין". "חבל שכל שנה אנחנו צריכים להתמודד עם איומים על סגירת מוקדי התרבות לתושבים, שהם למעשה הנפגעים הגדולים מכל הסיפור", הוסיף שטרן.

בשיחה עם גורם בכיר מהעירייה עולה החשש כי בתקציב לשנת 2011 אין סעיף מיוחד המתייחס לתקצוב פעילות הספרייה העירונית. "לעירייה אין תקציב מיוחד עבור הספרייה. עדיין לא ברור מהיכן יגיע הכסף בזמן כל כך קצר. אני מקווה שנוכל לדאוג לעתיד הספרייה מתרומות שיגיעו או מפתרון יצירתי אחר".

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "העירייה תעביר את חלקה לתקצוב הספרייה העירונית. אנו שמחים שבית המשפט אישר את הסיכום אליו הגענו".

עוד באותו הנושא
דווקא בשבוע הספר: הספרייה בקריית שמונה נסגרה
ביהמ"ש: תפורק רשת המתנ"סים בקריית שמונה
חיים באר על סגירת הספרייה בקריית שמונה: "הרס החברה הישראלית"

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully