וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: חתולות בנות 16 שמייללות כאילו מתעללים בהן

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

15.12.2011 / 0:29

וגם: בחורה שלא סובלת את החתולים שליד דלת דירתה, בחור שדווקא כן אוהב חתולים, ורוצה לדעת איך דואגים לעיקור וסירוס חתולי רחוב וחתולה ששותה את מי הדגים

אילוסטרציה. ShutterStock
חתולים זקוקים למים רבים, טריים ועשירים בחמצן/ShutterStock

החתולה שלנו היתה נוהגת לשתות מהמים של הדגים עד שיום אחד הופיע כתם שחור תחת הסנטר שהתפשט. מרחנו לה משחת דרמוקומבין, וזה חלף. מדוע היא רוצה לשתות מים מהדגים כשיש לה מים טריים ליד האוכל, ואיך ניתן לרפא את התופעה בסנטר בלי ללכת לווטרינר?

תשובה: "שחור" מתחת לסנטר ללא פצע ולא מפושט זה לעתים קרובות אקנה (כן, כמו בגיל ההתבגרות). יחד עם זאת, חשוב לא לטפל בלי הוראת וטרינר בעזרת משחות למיניהן – זה עלול להיות רעיל. בכל מקרה זה לא קרה בעקבות שתיית המים מתוך האקווריום. שתיית מים מתוך הכיור, הברז או השירותים אופיינית לכל החתולים, מפני שהם צריכים באופן טבעי לשתות מים טריים ככל שניתן, והכי חשוב מועשרים בחמצן כדי למנוע בעיות בדרכי השתן והכליות.

חתול הוא חיה מדברית במקור, ולכן זקוק למים טריים וזורמים (פעולה זו גורמת להעשרת המים בחמצן) בכלי נקי. מומלצת מזרקה מיוחדת המיועדת לחתולים עם חיבור לחשמל ופילטר לניקוי קבוע של המים הזורמים. אם החתולה עושה שתן בכמות שונה מהרגיל, שותה או אוכלת יותר מהרגיל, או השחור מתחת לסנטר מתפשט או הופך למוגלתי - קחו אותה לבדיקה.

שמי גלית, אני גרה בקומת קרקע ויש לי מכת חתולים ליד הדלת. מה עושים כדי שיסתלקו, למי לפנות? עזרו לי בבקשה, אני לא מסוגלת לסבול אותם.

חתול ג'ינג'י ישן על מחצלת דלת בכניסה לבית. ShutterStock
תהיי בן אדם, ואל תתאכזרי לחתולים/ShutterStock

תשובה: גלית, שלום רב. חמלה היא תכונה חשובה מאוד, ואם תוכלי לפתוח לבך לחתולים חסרי הבית שוודאי מורעבים, זה בוודאות ייתן לך הרבה סיפוק. יש כנראה סיבה שהחתולים נמצאים ממש ליד דלת ביתך. אולי מישהו שגר לפנייך בדירה האכיל אותם ועזב? האם האכלת אותם בעצמך, וכעת את לא יודעת מה לעשות ורוצה שכולם ייעלמו? אנא אל תתעלמי מהם, אין להם מי שיעזור להם, והם מאוד אומללים.

יש לך שתי אפשרויות. האחת, להיות חסרת רגשות ולהתעלם מהחתולים שפשוט מבקשים מזון. אם לא תתייחסי למצוקתם, הם יילכו, בסבל אמנם, אבל יילכו. אנא אל תזיקי להם! דעי שהחתולים ברחוב מוגנים על ידי החוק, וכל פעולה נגדם היא עבירה פלילית אשר עונשה הוא עד שלוש שנות מאסר. החתולים עוזרים המון לאנשים על ידי הרחקת מכרסמים ועוד.

האפשרות השנייה העומדת בפנייך היא להיות בן אדם במלוא מובן המילה. תוכלי לפנות ל"עמותה למען חתולי הרחוב בירושלים", ושם יסבירו לך מה נכון לעשות וכיצד. בעיקרון מדובר בארגון פינת האכלה במקום נוח לך בסביבת ביתך, ממש אוכל בסיסי וזול פלוס מים, ובמקביל ביצוע של עיקורים וסירוסים לכולם. כך הם יהיו שבעים ושלווים, ישמרו על הסביבה ממכרסמים ומחתולים אחרים ולא ייתרבו. קראי את הכתבה המצורפת על טיפול בחתולי רחוב, והחליטי מה ברצונך לעשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שלום רב, שמי מידן ואני רוצה לדעת מה האפשרויות לעיקור חתולי רחוב, מיהם הגופים אליהם עלי לפנות ואם שירות זה ניתן בחינם.

חתול רחוב. ShutterStock
איך מסרסים ומעקרים חתולי רחוב?/ShutterStock

תשובה: מידן היקר, כל הכבוד על רצונך לעקר ולסרס את החתולים באזור מגורייך. זו הפעולה החשובה ביותר שניתן לעשות למען חתולי רחוב כדי לתת להם חיי איכות מכובדים וארוכים. זה קריטי לחייהם ומונע מטרדים שמעוררים את חמתם של אנשים שלא אוהבים חתולים. במקביל חשוב לארגן להם פינת האכלה מסודרת ומקומות מוגנים, חמימים ויבשים כדי לשהות בהם בימים הקרים והגשומים. אנא ראה הכתבה שצירפנו לתשובה לשאלה הקודמת.

כדי לעקר ולסרס עליך לבדוק ראשית אם בישוב בו אתה גר פעולות אלו נעשות בחינם בחסות העירייה. בתל אביב למשל וגם בכפר סבא, רעננה, בהרצליה ובישובים נוספים ברחבי הארץ, זה נעשה כך. תוכל גם להזמין דרך עמותת "תנו לחיות לחיות" לכידות לצורך עיקור וסירוס (מן הסתם רוב החתולים לא חברותיים וצריך ללכוד אותם בצורה מקצועית והומנית כדי להביאם לווטרינר). יש גם את עמותת "ספיי ישראל" (Spay Israel) ו-s.o.s חיות המבצעות עיקורים וסירוסים. חשוב שתעשה זאת בקרוב, כי בדרך כלל יש תור וזמן המתנה, ועדיף להקדים המלטות נוספות. ניתן לעקר גם חתולה בהריון, וחתולים וחתולות כבר בגיל חמישה חודשים (גיל הייחום הראשון). בהצלחה!

יש לי שתי חתולות בריאות בנות 16. בכל יום בשעות קבועות אחת מהן פוצחת ביללות, שנשמעות כאילו מתעללים בהן. הן הולכות לחדרים אחרים, עומדות מול הקיר ומייללות, לפעמים לפנות בוקר. מובן שניסיתי להפעיל אותן בערב, אבל הן עושות מבט של "תבדרי אותנו" ולא זזות. יש פתרון

אילוסטרציה. ShutterStock
מייללות כאילו מתעללים בהן/ShutterStock

תשובה: גיל החתולות שלך די מתקדם, ונראה שיללות מול קיר וכדומה הן סימן לסוג של סניליות קלה. קחי בחשבון שחתולים בגיל 16 פלוס סובלים לעתים מדלקות פרקים, וזה כואב. חשוב לקחת אותן לווטרינר בעל הבנה בחתולים ובמיוחד בחתולים גריאטריים לשם בדיקה וטיפול מסודר. חשובה מאוד אהבתך וסבלנותך כשזה קורה ובכלל. יללות בגיל הזה, אם הבריאות הכללית טובה ואין כאבים ובעיות כרוניות וכדומה, מעידות על בלבול ולחץ נפשי.

חשוב שתהיי שם עבורן כדי שירגישו בטוחות ורגועות, ותעניקי להן
ליטופים, דיבור רך, חימום מקומות השינה שלהן ואוכל טעים בכל שעות היממה אבל בעיקר כשזה קורה - כל דבר שירגיע אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully