וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי החשודים בהונאת הכינורות? כנרת ומנצח

קובי מנדל

13.12.2011 / 11:00

עשרה בני אדם התלוננו כי החשודים הבטיחו להם כינורות יקרים אותם יוכלו אחר כך למכור ברווח. לאחר ששילמו מאות אלפי שקלים, לא קיבלו את הסחורה. היקף ההונאה: כמיליון אירו

מפלג ההונאות במחוז חוף במשטרה חשפה היום (שלישי) הונאה מתוחכמת בהיקף של כמיליון אירו, בתחום שבדרך כלל זר למדורי הפלילים - מסחר בכלי הנגינה. המשטרה עצרה ארבעה בני אדם החשודים שפנו לבעלי אמצעים ואנשי עסקים מאזור חיפה והציעו להם לרכוש מידיהם כינורות יקרי ערך נדירים, תוך הבטחה שיוכלו בעתיד למכור אותם במחירים גבוהים בהרבה מאלה ששילמו ובכך לשלשל לכיסם רווחים נאים. הארבעה אינם מוכרים למשטרה.

ארבעה תושבי אזור חיפה הבטיחו כינורות יקרי ערך והונו במיליונים. חטיבת דובר המשטרה
הכינורות שנמצאו בבית המשפחה/חטיבת דובר המשטרה

מדובר בארבעה בני משפחה – כנר ומנצח בן 63, בת זוגו, אף היא כנרת, בת 51, ושני בניה, בני 23 ו-27, אשר על פי החשד יצרו את הקשר עם המתלוננים. הארבעה חשודים כי בין היתר, הציעו ללקוחותיהם לרכוש כינור בסכום של כ-100 אלף אירו, בהציגם מסמכים מזויפים לפיהם מדובר כביכול בכינור ששוויו 150 אלף אירו, והבטיחו כי בתוך שנה יוכלו הקונים למצוא להם רוכש, שאליו יוכלו למכור את הכינור ברווחים נאים. באחד מהמקרים הם מכרו לאחד המתלוננים כינור בסכום של 100 אלף אירו, וכשזה פנה לשמאי בתחום כלי הנגינה הוא העריך את הכינור ככזה ששוויו 14 אלף אירו בלבד. לאחרים כלל לא סיפקו את כלי הנגינה המובטחים, ובעקבות כך החלו המתלוננים לדרוש את כספם בחזרה. מסיבה זו עברו הארבעה להתגורר במקומות שונים ברחבי הארץ עד שנעצרו אמש בירושלים.

כדי לרכוש את אמון הקורבנות, הזמינו אותם החשודים לרסיטלים שארגנו. אחד מהם אף נערך בבית מלון, אליו הובאו כמה נגנים מחו"ל. על פי החשד, בסוף הרסיטל, שאירע במשך סוף שבוע שלם, הותירו הארבעה בבית המלון חוב בגובה של 450 אלף שקלים עבור השהייה, עליו שילמו בהמחאה ללא כיסוי.

בעקבות תלונות שהתקבלו במשטרה, נעצרו אמש הארבעה. בחיפוש בביתם נמצאו מספר כינורות יקרים. המשטרה תבקש הבוקר להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בקריות. פקד ארז יהודה, סגן ראש מפלג הונאות במחוז חוף מסר לוואלה! חדשות כי עד כה התלוננו במשטרה עשרה בני אדם מכל רחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully