וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הציתו מרכז יהודי-ערבי לשוויון בבאר שבע?

רמי שני

12.12.2011 / 22:30

אוהל במרכז בו פועלים מתנדבים המסייעים לקהילות הבדואיות ביישובים בנגב הוצת ואירע ניסיון הצתה נוסף יומיים לפני כן. "זה יכול להיות יהודי או ערבי שלא אוהב את פעילותנו"

למה אוהל מתנדבים של המרכז הערבי-יהודי לשיוויון העצמה ושיתוף בבאר שבע – "אג'יק", הפך לאחרונה מוקד להצתות? האוהל, הנמצא במרכז המתנדבים של הארגון בעיר הוצת בשעת לילה מאוחרת במהלך סוף השבוע, ואנשי המרכז סיפרו כי היה ניסיון הצתה גם ביום חמישי האחרון, יומיים קודם לכן בלבד. "כל האוהל עלה בלהבות. מדובר באוהל, שבו היו שתי כיתות לימוד וחלל קטן יותר להתכנסויות וישיבות של רכזי צוותים וכן משרדים שונים. בנוסף, יש שם חצר פנימית, שבה נטוע עץ תאנים עתיק ביותר", סיפרה וויאן סילבר, מנכ"לית שותפה של "מכון הנגב" בו פועל מרכז "אג'יק". לטענתה, הם חושדים כי המצית עלה על גג המבנה שמקיף את האוהל, גלש פנימה דרך העץ ואז הצית חומר דליק שגרם להתלקחות האוהל. "הגשנו שתי תלונות למשטרה. פעם אחת לאחר ניסיון ההצתה הראשון ובפעם השנייה לאחר שהאוהל נשרף כליל", אמרה והוסיפה כי "מצלמות האבטחה, צילמו את שני האירועים מההתחלה ועד הסוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצלמות האבטחה, צילמו את שני האירועים מההתחלה ועד הסוף". האוהל השרוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנזק שגבתה השריפה היה רב: סילבר סיפרה כי תמונות נדירות, שתיארו את באר שבע לפני מאה שנים, שהיו על קירות האוהל, נשרפו כליל. כמו כן עלו בלהבות ציוד משרדי רב, מחשבים, שולחנות, כיסאות וכן מערכת הגברה ואמצעים להפעלת ילדים בקייטנות. "אני לא יודעת להגיד למה רצו להשמיד את המקום הזה", אמרה סילבר, "זה יכול להיות יהודי שלא אוהב את הפעילות שלנו או ערבי שחש תחושה דומה. יש הרבה מאוד השערות". עם הגשת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה מקיפה של האירועים, במהלכה נבחן גם התיעוד במצלמות האבטחה של המרכז, אך יחד עם זאת, טרם נעצרו חשודים במעשה. מהמשטרה נמסר כי בשלב זה התגבשו כיוונים אפשריים וכי החוקרים בוחנים אותם מזוויות שונות.

במרכז פועלים למעלה מ 700 מתנדבים בתכניות התערבות שונות בכפרים הבדואים, המוכרים והבלתי מוכרים, וכן בסייעים לקהילות ביישובים הללו. המתנדבים עוסקים בתחומי החינוך הבלתי פורמלי והחינוך השגרתי ומפעילים שורה של תכניות שאושרו על ידי משרד החינוך. כמו כן, פועל הארגון בשילוב עם תנועת הצופים. בנוסף, ישנה קבוצה מעורבת של צעירים בשנת שירות, המבצעים עבודה קהילתית בכפרים הבדואים ובבתי ספר בבאר שבע. הצעירים מעבירים תכניות לאזרחות פעילה, אזרחות טובה וכדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully