וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין ושמאל בתל אביב: "ישראל אינה אירן"

אור ברקת

9.12.2011 / 11:11

אלפי בני אדם לצד ארגונים חברתיים משתתפים במצעד זכויות האדם בתל אביב, המתקיים זו השנה השלישית בישראל, לציון יום זכויות האדם הבינלאומי שיחול מחר. מצעד מקביל מתקיים גם בחיפה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר; עריכה: יותם בן-דוד)

אלפי בני אדם החלו הבוקר (שישי) לצעוד במסגרת מצעד זכויות האדם בתל אביב. במצעד משתתפים נציגי ארגוני זכויות אדם לרבות האגודה לזכויות האזרח, אמנסטי, שלום עכשיו, כוח לעובדים ועוד, וחברי תנועות פליטיות כמו מרצ וחד"ש. כמו כן, גם פליטים משתתפים בצעדה, הנערכת בישראל זו השנה השלישית לציון יום זכויות האדם הבינלאומי שייחול מחר.

במקביל, נערך לראשונה גם מצעד בחיפה. לדברי המועצה לזכויות האזרח בישראל, במצעד מיוצגים יותר מ-100 ארגונים חברתיים וארגוני זכויות אדם. על פי הערכת המארגנים, מדובר בכ-5,000 בני אדם בתל אביב וכ-600 נוספים בחיפה. אדם אחד נעצר בהפגנה, לאחר שלטענת המשטרה, קרא לעבר מפקד המרחב, תנ"צ יורם אוחיון, "היטלר". הוא יובא לחקירה בתחנת לב תל אביב.

צעדת זכויות האדם בתל אביב. נמרוד סונדרס
לדברי המועצה לזכויות האזרח בישראל, במצעד מיוצגים יותר מ-100 ארגונים חברתיים וארגוני זכויות אדם/נמרוד סונדרס

בין קריאות הצועדים בתל אביב, נשמעות הסיסמאות "זכויות אדם לכולם", "דמוקרטיה ושוויון – יפורק שלטון ההון", "ביבי ביבי עד כאן – ישראל זה לא אירן, ביבי ביבי אל תפחד – דמוקרטיה זה נחמד", וכן שלטים כמו "הימין לא ישתיק אותי" ו-"מקארתי כבר כאן".

כמו כן, משתתפים במצעד גם ארגוני ימין תחת הקריאה: "זכויות אדם גם ליהודים". לדברי איתמר דוננפלד ועומרי אקוניס, רכזי הצעירים בתנועת הליכוד, "נהוג לצייר את הימין כאנטי תזה לזכויות אדם כאשר בפועל זה ממש לא כך. אנו קוראים לפעול למען שוויון זכויות האדם באופן גורף וללא הפליות, גם לתושב דרום תל אביב מגיעות זכויות, וגם לתושבי יש"ע. חשוב לנו שיידעו שהמאבק למען זכויות האדם אינו נחלת השמאל בלבד". יחד איתם יצעדו גם גופים נוספים דוגמת "ישראל שלי", "אם תרצו", "רעננים" ועוד.

צעדת זכויות האדם בתל אביב. נמרוד סונדרס
על פי הערכת המארגנים, מדובר בכ-5,000 בני אדם בתל אביב וכ-600 נוספים בחיפה/נמרוד סונדרס

הצעדה יצאה לדרכה מכיכר הבימה בתל אביב לאורך הרחובות מרמורק ואבן גבירול. עד לכיכר רבין, שם מתקיימת עם הופעות מוזיקה ונאומים. בין השאר, תתקיים הופעה מיוחדת של 20 נגנים של התזמורת האנדלוסית הים-תיכונית שילוו את הזמרים לירון רמתי, קובי אוז ואיה כורם. בין הנואמים יהיו הסופר סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח, והשחקנית אסתי זקהיים תנחה את האירוע.

בעקבות המצעד, משטרת תל אביב חסמה חלקים משדרות רוטשילד (מרחוב החשמונאים עד רחוב מרמורק), רחוב מרמורק (משדרות רוטשילד עד רחוב אבן גבירול) ורחוב אבן גבירול (מרחוב מרמורק עד כיכר רבין). כמו כן נחסמו הרחובות החוצים עד אבן גבירול לאורך ציר הצעדה. ממשטרת תל אביב נמסר כי הציבור מתבקש להימנע מלהגיע למקום ברכב פרטי.

היום: צעדה למען זכויות אדם בתל אביב וחיפה

בהכנת הידיעה השתתפו מור שמעוני ופנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully